×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساخت راکتور دارویی شبیه برگ توسط هلندی ها

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از گروه علم و فناوری آنا، برگ سبز درختان همواره منبع الهام زیادی برای انسان بوده است و هنوز هم یک آرزو برای تکنولوژی محسوب می‌شود. تصور کنید روزی برسد که بتوانیم غذای موردنیازمان را خودمان فقط با آب و نور خورشید تولید کنیم، این کاری‌ است که گیاهان میلیون‌ها سال است دارند انجام می‌دهند.

اکنون دانشمندان در مرکز تحقیقات دانشگاه پلی‌تکنیک آیندهوون موفق شدند با استفاده از این ایده و موادی خاص، یک راکتور شبیه برگ درخت بسازند که می‌تواند در حضور نور خورشید، داروی مورد نیازمان را تولید کند.

روش کار به‌ این‌ شکل است که ماده خاصی به‌نام «جمع‌کننده نور شب‌تاب» یا LSC روی یک نوار سیلیکونی خاص تعبیه شد که می‌تواند نور خورشید را به‌ دام بیندازد و انرژی تولید کند.

در مرحله بعد این ساختار در یک چارچوب برگی شکل درون سلول‌های مشخصی جاسازی شد و رگ‌برگ‌هایی برای انتقال مایع در آن تعبیه شد. وقتی درون رگ‌برگ‌ها مواد شیمیایی خاصی جاری می‌شود و نور خورشید نیز وجود دارد، انرژی مورد نیاز برای انجام واکنش‌های لازم تولید می‌شود و مایع خروجی، دارویی‌ است که با آن مواد شیمیایی تولید می‌شود.

این راکتور تازه می‌تواند تا ۴۰ درصد سریع‌تر و بهتر از راکتورهای موجود دارو تولید کند و مهم نیست که در جنگل‌ها نیازمند داروی ضد مالاریا باشید یا روی کره مریخ تب‌بر لازم داشته باشید، هر جا نور خورشید بتابد، می‌تواندی داروی موردنیازتان را تولید کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.