×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجتمع ۳۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در خاش ایجاد می شود

محمداکبر چاکرزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی خاش در دستور کار دانشگاه سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: خاش در زمینه تولید گیاهان دارویی از ظرفیتهای برجسته ای بهره می برد که دولت نیز به کشت و تولید و عرضه این گیاهان بر حسب استعدادها و ظرفیت های منطقه نگاه ویژه ای دارد.

چاکرزهی بیان کرد: رونق گرفتن فعالیتها در عرصه کشت و تولید گیاهان دارویی می تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین معیشت و درآمدزایی مردم ایفا کند.

وی ادامه داد: در بازدید امروز/ چهارشنبه/ رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان از دانشکده صنعت و معدن و دبیرستانهای دخترانه و پسرانه دانشگاه در شهرستان خاش در خصوص تامین نیازهای فنی این مراکز علمی و آموزشی شامل تجهیزات هوشمند، بعد نرم افزاری، امکانات خدماتی و رفاهی و تامین ملزومات مورد نیاز بحث و تبادل نظر و مقرر شد با همکاری دانشگاه سیستان و بلوچستان، فرمانداری و پیگیری های نماینده مردم خاش در مجلس برای ارتقاء و کیفیت بخشی به مباحث آموزش اقدامات لازم صورت پذیرد.

چاکرزهی گفت: برای بهره گیری از ظرفیت استادان برجسته و مطرح دانشگاهها ایجاد سامانه ویدئو کنفرانس در دبیرستانهای دانشگاه خاش مورد نیاز است که تحقق این امر نیز نیازمند حمایتها و پیگیری های دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

فرماندار خاش اظهار داشت: دبیرستانهای دانشگاه پسرانه و دخترانه و دانشکده صنعت و معدن خاش به ساخت و سازهای تازه و تجهیزات بروز با شرایط و امکانات خدماتی و رفاهی نیاز دارند که در این موضوع علاوه بر تلاشهای دانشگاه سیستان و بلوچستان و فرمانداری خاش، ضرورت دارد نماینده مردم خاش در مجلس نیز در سطح کلان و ارتباط گیری با دولت و وزیران مشکلات این حوزه را پیگیری و حل کند.

وی افزود: آمادگی لازم برای بالا بردن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف دانشکده صنعت و معدن خاش وجود دارد که در این رابطه مسئولان دانشگاه سیستان و بلوچستان برنامه ریزی و تدبیر خواهند داشت.

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: نگاه دولت یازدهم به مباحث علمی و آموزشی ارتقای شاخص های خدمت و کمک به رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف است.

علیرضا بندانی در دیدار با فرماندار، معتمدان و دانشگاهیان شهرستان خاش افزود: دانشجویان و دانشگاهیان در دولت تدبیر و امید نقش چشمگیری در امور مختلف داشته اند.

وی اظهار داشت: دانشگاهها در تربیت نیروهای توانمند و اثرگذار نقشی برجسته دارند و قطعا جایگاه دانشگاه و فعالان این عرصه در جامعه برجسته است.

دکتر بندانی در سفر یک روزه به شهرستان خاش از بخشهای مختلف دبیرستانهای دانشگاه و دانشکده صنعت و معدن خاش بازدید و سپس با حضور در دفتر فرماندار خاش مهمترین مشکلات علمی و آموزشی این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.