×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
تعداد گونه های دارویی کشت شده در دانشگاه زابل به ۲۰۰ گونه رسید

رییس دانشگاه زابل عنوان کرد: به همت پژوهشگران و پرسنل دانشگاه زابل کلکسیون گیاهان دارویی کشت شده در دانشگاه زابل به ۲۰۰ عدد رسید.

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی بهلولی در گفتگو با اوشیدا ابراز داشت: دانشگاه زابل در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولید داخلی اقدام به کشت ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در اراضی چاه نیمه کرده است تا از این طریق علاوه بر درآمد زایی و انجام تحقیقات گامی ارزنده در جهت فرامین مقام معظم رهبری برداشته شود.

وی افزود: خوشبختانه تعداد زیادی از گیاهان دارویی کشت شده در مجتمع بقیه الله اعظم عملکرد و باردهی بسیار خوبی از خود نشان داده اند که این موضوع تاثیر به سزایی بر اقتصاد منطقه خواهد گذاشت.

بهلولی در ادامه از اختصاص ۶ هکتار از اراضی چاه نیمه به کشت انواع گیاهان خبر داد و گفت: این اراضی به بهترین مکان جهت تولید انواع گیاهان دارویی و زینتی تبدیل شده است همچنین در این مکان پرورش گونه های دامی و طیوری دارای ارزش اقتصادی بالا نیز انجام می شود.

رییس دانشگاه زابل تصریح کرد: منطقه ی سیستان دارای قابلیت بسیار خوبی برای کشت انواع گیاهان دارویی می باشد که در این راستا دانشگاه زابل نیز از این ظرفیت بهره برداری کرده و اقدام به تولید انواع گیاهان دارویی کرده است.

بهلولی تاکید کرد: گیاهان دارویی از جایگاه ویژه ای در منطقه برخوردار است به طوری که هنوز مردم سیستان از آن ها به طور گسترده استفاده و علاوه بر استفاده از انواع دمنوش، از آن ها در چای و مواد غذایی نیز بهره می برند.

وی در پایان گفت: دانشگاه زابل همچنان در زمینه علمی و اقتصادی راه خود را ادامه خواهد داد و در این راستا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از پیش اقدام خواهد کرد تا شکوفایی و بالندگی در سیستان به نمایش گذاشته شود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.