×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت جهت کشت گیاهان دارویی و مرتعی در استان سمنان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری ایسنا، علی‌نقی حیدریان اظهار کرد: این تسهیلات ارزان‌قیمت در راستای تحقق شعار سال و کمک به تولید ملی به متقاضیان در این استان اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در این استان تصریح کرد: این پروژه‌ها در منابع‌طبیعی استان سمنان به دو شیوه عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها برنامه‌های پیشنهادی از سوی این اداره کل به سازمان جنگل‌ها است که در صورت تامین اعتبارات ملی اجرایی می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی این اداره کل برای اجرایی شدن برخی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد که وابستگی زیادی به منابع اعتباری ملی ندارند و افزود: این دسته از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منابع‌طبیعی استان متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط اقلیمی استان انتخاب شدند و اجرایی شدن آنها نیاز به اعتبارات زیادی نیز ندارد لذا در صورت همدلی و همراهی بهره‌برداران و منابع‌طبیعی اجرای این پروژه‌ها دور از دسترس نیست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه تسهیلات اعطایی اعلام شده که بهره آن ۱۶ درصد است نیز با هدف کمک به اجرایی شدن این دسته پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جذب شده است.

حیدریان با بیان اینکه این تسهیلات از سوی بسیج سازندگی استان و در راستای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اعطاء می‌شود گفت: قرار است بهره‌برداران منابع‌طبیعی با معرفی منابع‌طبیعی از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی به برنامه‌ریزی این اداره کل برای کشت گیاه صنعتی و دارویی باریجه و برخی گیاهان دارویی پرمشتری دیگر خبر داد و اضافه کرد: یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این استان کشت باریجه در ۵۰۰۰ هکتار از اراضی مرتعی است که اجرایی شدن آن نیازمند اعتبارات چندان زیادی نیست و از قضا با جذب این تسهیلات اجرای آن در استان بسیار تسهیل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه باریجه بازار خارجی و داخلی بسیار خوبی دارد گفت: بسیاری از مراتع استان مستعد کشت این گیاه صنعتی و دارویی است ضمن اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی امسال نیز در مناطقی کارشناسی‌شده که سابقه برداشت باریجه از آنها وجود دارد اجرایی می‌شود.

وی از تامین بذور مورد نیاز این طرح از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خبر داد و افزود: کشت این گیاه پردرآمد که یعد از سه سال اولین برداشت آن شروع می‌شود در سال آینده از ۵۰۰۰هکتار به ۱۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد و امکان فعالیت برای بهره‌برداران بیشتری در استان فراهم خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.