×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موقوفه اعتمادالملک همدان به کلینیک تخصصی طب سنتی تبدیل می‌شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، محمدابراهیم الهی‌تبار ظهر چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید در همدان با تاکید بر پیگیری وضعیت کتابخانه‌های در حال ساخت شهرستانهای استان همدان، گفت: باید پیگیری های لازم برای ساخت کتابخانه استاندارد در نهاوند و اسدآباد انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به مشکل حقوقی کتابخانه شهدای گمنام شهر مریانج اشاره کرد و با بیان اینکه مکاتبات لازم  در این خصوص باید انجام شود، گفت: وضعیت این مجموعه باید مشخص شود و اگر این مرکز کتابخانه است مجری آن اداره کل کتابخانه‌ها و اگر مجتمع فرهنگی است مجری آن اداره ارشاد باشد.

الهی تبار با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته درباره نسخ خطی موجود در موقوفه اعتماد الملک نیز عنوان کرد: با توجه به گفت‌وگوهای انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی همدان، مقرر شد این مقوفه با توجه به اینکه در رده آثار تاریخی قرار گرفته و به کلینیک تخصصی طب سنتی تبدیل شده و کتاب‌های آن نیز برای نگهداری و مرمت به مرکز اسناد منتقل شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تاکید کرد: با تبدیل این مرکز به کلینیک طب سنتی هم نیت واقف عملیاتی خواهد شد و هم فضای میراثی بنای فرهنگی و تاریخی حفظ می‌شود.

وی به ضرورت مشارکت خیرین در زمینه ساخت و تجهیز کتابخانه‌های مورد نیاز استان همدان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه برنامه ششم در حال تدوین است انتظار داریم برنامه‌های لازم در حوزه کتابخوانی توسط مسئولان مربوطه تهیه شده تا با قرار گرفتن در برنامه ششم، برنامه ها سال آینده به مرحله اجرا درآید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.