×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یک لیتر اسانس گل محمدی معادل ۳۶۰ بشکه نفت است!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری فارس، ذبیح‌الله غریب اظهار کرد: عطر گل‌های محمدی در سبد گیاهان صادراتی چنان خریداران کشورهای خارجی را سرمست کرده که هر یک لیتر اسانس گل محمدی تولید شده در چهارمحال و بختیاری معادل ۳۶۰ بشکه نفت است.

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اسانس گل محمدی دارای ارزش درمانی، غذایی، دارویی و بهداشتی است به صورتی که خریداران خارجی در ازای هر یک لیتر اسانس گل محمدی معادل ۳۶۰ بشکه نفت پول پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به ارزآوری فروش اسانس گل محمدی در چهارمحال و بختیاری گفت: در کشورهای خارجی برای یک لیتر اسانس گل محمدی ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار دلار پول پرداخت می‌شود و این گیاه دارای ارزش درمانی فراوانی بوده و چهارمحال و بختیاری نیز از ظرفیت خوبی در تولید گیاهان دارویی برخوردار است و امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این استان به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است.

غریب با اشاره به ظرفیت این استان در تولید گیاهان دارویی افزود: در حال حاضر این استان از رتبه خوبی در تولید گل برخوردار است و سالانه گل‌های تولید شده از این استان به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.