×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تدوین طرح کشت صنعتی گیاهان دارویی در مرکز رشد بروجرد

سعید محمودی عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری این شهرستان اظهار کرد: احداث مراکز نشاء گیاهان دارویی در بروجرد یکی از اولویت‎های کاری در طراحی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی نشاها بین روستائیان توزیع و توسط آنها کشت می‎شود و محصول تولیدی نیز از روستائیان خریداری می‎شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فن‎آور بروجرد ادامه داد: پس از تبدیل محصولات خریداری شده به صنایع تولیدی در ادامه محصول نهایی به بازار عرضه می‏شود.

محمودی در ادامه به برخی اقدامات صورت گرفته در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تشکیل کارگروه گیاهان دارویی با ۱۵ شرکت از شرکت‏های دانش بنیان شهرستان بروجرد و کشت گیاه دارویی در ۷ هکتار از مرکز پردیس کشاورزی در فاز تحقیقاتی از این اقدامات است.

وی با اشاره به تصویب چهار کشت و صنعت گیاهان دارویی استان لرستان در صندوق امید در سال ۹۵ تاکید کرد: دستیابی به این مهم از بین ۶ استان با حضور استان‎هایی همچون خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان و کرمانشاه محقق شده است.

مدیر مرکز رشد واحدهای فن‎آور بروجرد با اشاره به انتخاب طرح این شهرستان در بین ۶ استان کشور اضافه کرد: ادامه روند کار نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی این شهرستان است.

محمودی به ضرورت شناسایی روستاها و برگزاری کلاس‎های آموزشی به منظور کمک به تحقق اهداف تعریف شده در قالب طرح کشت صنعتی گیاهان دارویی اشاره و خاطر نشان کرد: همکاری اداره منابع طبیعی شامل تخصیص زمین لازم برای کشت گیاهان دارویی است.

وی اظهار کرد: مراکز دانشگاهی شهرستان بروجرد نیز در قالب این تعامل می‏توانند، با هدایت باید تحقیقات و پایان نامه‎های دانشجویی به سمت حوزه گیاهان دارویی در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فن‎آور بروجرد عنوان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای نیز با برگزاری دوره‎های آموزشی در حوزه گیاهان دارویی می‏تواند، سهم خود را در کمک به اجرای طرح کشت صنعتی گیاهان دارویی ایفا کند.

محمودی همچنین خواستار همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد در در تسهیل روند اخذ مجوزها شد و ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان نیز با تسهیل در صدور مجوزهای بهداشتی نقش خود را در تحقق اهداف تعریف شده ایفا می‏کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.