×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمار تولید زعفران ایران در سال ۹۴ اعلام شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مهر، میترا مجدزاده آمار حدودی تولید زعفران در سال ۹۴ را اعلام کرد و اظهارداشت: تولید طلای سرخ در سال گذشته بیش از۳۵۰ تن بوده که این میزان نسبت به سال ماقبل آن از افزایش چشمگیری برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳؛ ۲۸۰ تن زعفران در کشور تولید شده بود، گفت: در سال ۹۳، سطح زیر کشت این محصول نیز ۸۸ هزار هکتار بوده که طی سال ۹۴ با بیش از ۷ هزار هکتار افزایش به حدود ۹۴ تا ۹۵ هزار هکتار رسیده است.

مجدزاده تصریح کرد: نکته مهم و قابل توجهی که در این میان اتفاق افتاده، افزایش عملکرد در واحد سطح در بسیاری از استان‌های تولیدکننده طلای سرخ است.

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران حدود ۹۳ درصد سطح زیرکشت و تولید زعفران دنیا را در اختیار دارد، اظهارداشت: زعفران علاوه بر بخش صنایع غذایی، در تولید دارو  و صنایع آرایشی و بهداشتی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

مجدزاده، افزایش جمعیت جهان و پیشرفت‌ در حوزه‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیاز به این محصول نیز همزمان با رخدادهای مذکور، افزایش پیدا می‌کند و بنابراین ما باید به دنبال بالا بردن منطقی میزان تولید باشیم.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه معاونت امور باغبانی بحث بازاریابی و ایجاد بازارهای صادراتی جدید برای زعفران را از حوزه بازرگانی این وزارت‌خانه پیگیری می‌کند، افزود:علاوه بر این ما پیگیر بحث برند سازی طلای سرخ نیز هستیم تا بتوانیم زعفران را با برند ایرانی صادر کنیم.

مجدزاده اظهارامیدواری کرد: فعالان صادراتی زعفران نیز در زمینه‌های ذکر شده، همسو با وزارت‌خانه حرکت کنند.

معاون دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ وزارت جهاد کشاورزی درباره پیش بینی‌های انجام شده در مورد تولید زعفران برای سال‌جاری هم اظهارداشت: با توجه به استقبال استان‌های مستعد تولید، از کشت این محصول و همچنین انجام عملیات به‌زراعی که در این زمینه انجام شده، پیش بینی می‌شود امسال هم  با افزایش عملکرد در واحد سطح مواجه باشیم و در نتیجه احتمال افزایش تولید وجود دارد.

مجدزاده اضافه کرد: البته همه چیز بستگی به شرایط آب و هوایی دارد وقابل پیش بینی دقیق نیست. به گفته وی، برداشت طلای سرخ در کشور معمولا از مهر و آبان آغاز می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.