×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

Aloe vera که در فارسی به آن “صبر زرد” هم گفته می شود، گیاهی است بوته ای انبوه، پایا،همیشه سبز چند ساله با ظاهری شبیه کاکتوس ارتفاع آن حدود cm60 بوده و دارای ساقه چوبی کوتاه به ضخامت cm10-5وبرگ های ضخیم و گوشتدار نیزه ای شکل با انعطاف پذیری کم و عاری از دمبرگ که مستقیماً به محور ساقه متصل هستند. رنگ برگ ها سبز ویا سبز مایل به خاکستری،تعداد برگ ها بین ۲۰-۱۰عدد با کناره های نازک و حامل خارهای نوک تیز مخروطی ویا کمی خمیده به طول mm2است طول برگ ها cm50-30و عرض آنها cm10-8 و ضخامتشان بین cm3-1است برگ های آن ساده و با وضع متناوب بر روی قاعده ساقه متصل می باشد.

صبرزرد یکی از شگفتی های طبیعت قلمداد شده است آلوئه ورا چنان خواص چشمگیر و متعددی دارد که نام ها و القاب زیادی برای خود کسب کرده است از جمله: گیاه درمانگر، گیاه سوختگی، دکتر گلدانی، گرز بهشت، لاله بیابان، گیاه جاودانگی، گیاه ملکه و گیاه قرن بیستم.

اولین گزارش مکتوب که در آن به آلوئه ورا اشاره شده است متعلق به چهار هزار سال پیش از میلاد مسیح است و در غار نوشته ها و کنده کاری های روی ظروف در معابد باستانی مصر کشف شده است. داستان هایی نیز درباره استفاده کلئوپاترا ونفرتی تی از آلوئه ورا،عسل وشیر برای حفظ زیبایی افسانه ای شان گفته می شود. مصریان آنرا برای مومیایی مردگان خود بکار می بردند.

نخستین بار مصری ها این گیاه را برای درمان زخم ها،سوختگی ها و عفونت ها به کار می گرفتند. پس از آنان یونانی ها،اسپانیایی ها و آفریقایی ها به شیوه ها و منظورها ی مختلف از این گیاه استفاده می کردند.برای مثال شکارچیان آفریقایی از ژل آن بر بدن خود می مالیدند تا عرق نکنند و بدنشان بوی بد نگیرد.

براساس مطالبی که توسط دانشگاه فلوریدا منتشر شده،منشا این گیاه که به علت رویش آن در مناطق بیابانی به لاله بیابان مشهوراست،آفریقااست. نام این گیاه از زبان عربی به سایر زبان ها آمده است. در زبان عربی آلوئه به معنای «تند و تیز و تلخ»است.

این گیاه باعث جنگ و خونریزی هم گردید براساس منابع قدیمی، ارسطو( رایزن الکساندر کبیر) یکی از طرفداران بسیار معتقد خواص آلوئه ورا بوده است. وی برای آلوئه ورا چنان ارزشی قائل بوده که در سال ۳۳۳قبل از میلاد، الکساندر را متقاعد کرد جزیره سوکوترا در اقیانوس هند را تصرف کند. این جزیره به دلیل رویش آلوئه در آن شهرت داشت و در آن زمان برای درمان زخم های سربازان در سپاه الکساندر از آلوئه ورا استفاده می شد. پادشاهان و خانواده های سلطنتی باستانی در تمام سفرهای خود این گیاه را همراه خود می بردند و مسافرانی که با لنج ها به سفر دریایی می پرداختند این گیاه را به عنوان کمک های اولیه حمل می کردند و در کتاب مقدس نام این گیاه به کرات آمده است.

پاورپوینت جامع و مفیدی درباره گیاه دارویی آلوئه ورا Aloe vera که همراه با عکسهای بسیار زیبا و گویا توسط خانم مهندس لیلا علیخانی تهیه شده است.

برای دانلود این فایل پاورپوینت می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

  1. کریمی

    فایل یافت نشد

    ضمن عرض پوزش فایل مورد نظر شما یافت نشد.

    علل احتمالی از این خطا می تواند:
    فایل منقضی شده
    فایل توسط مالک یا آپلودکننده آن حذف شده است
    فایل به دلیل عدم تطابق با قوانین کشور حذف شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.