×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، رضا صدیقی اظهار داشت: وجود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری در جنگل‌های منطقه هوراند فرصتی مناسب برای ایجاد مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی گیاهان دارویی عنوان کرد و خواستار حمایت ویژه سازمان جهادکشاورزی و منابع طبیعی و موسسات علمی و پژوهشی در تحقق این امر شد.

وی، با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هکتار جنگل در بخش هوراند که قسمتی از جنگل‌های منحصربه فرد ارسباران را شامل می‌شود با بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ گونه‌های گیاهی نشان از اهمیت ویژه این مناطق است.

صدیقی با تأکید براینکه اگر حمایت اصولی و آموزش‌های مداوم ترویجی برای کشاورزان و ارتقای آگاهی عمومی درباره گسترش پرورش سماق ناب و طبیعی منطقه و تسهیلات لازم برای ترغیب کشاورزان صورت گیرد امید به زندگی با کاهش مهاجرت همراه و موجبات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد.

وی همچنین یکی دیگر از محصولات این منطقه را صنایع دستی به ویژه ورنی اعلام کرد و با اشاره به اشتغالزایی و درآمد مناسب آن که علاوه بر تأمین بازار داخلی یکی از کالاهای صادراتی کشور نیز به شمار می‌رود، گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای شناسایی بیشتر این صنعت دستی منطقه اهر و هوراند جشنواره ورنی در مهرماه سال‌جاری در اهر برگزار می‌شود.

وی ایجاد نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی و به ویژه ورنی را از دیگر نیازهای این منطقه اعلام کرد و خواستار توجه ویژه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.