×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ماساژدرمانی تحت نظر طب سنتی، بیمه می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از سلامت نیوز، محمود خدادوست افزود: ماساژدرمانی، بادکش،حجامت جزئی از اعمال یداوی طب سنتی هستند که در کنار ویزیت متخصص طب سنتی و مشاوره تخصصی طب سنتی قرار است با تصویب شورای عالی بیمه زیر پوشش بیمه قرار بگیرد. قرار است این پیشنهاد در جلسه آتی شورای عالی بیمه مطرح و امیدواریم تصویب شود.

وی ادامه داد: استاندارد این خدمات در وزارت بهداشت تدوین و تصویب شده است و بر اساس این استانداردها فقط در صورتی که این خدمات از سوی متخصص طب سنتی ارائه شود، مشمول حمایت بیمه قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: فقط خدمات ماساژدرمانی که با حضور متخصص طب سنتی ارائه شود، قرار است زیر پوشش بیمه برود و ماساژهایی که برای ریلکسین در گرمابه ها و استخرها انحام می شود، ماساژدرمانی محسوب نمی شود و وزارت بهداشت در این زمینه ورودی ندارد.

وی گفت: ماساژهایی که بدون نظارن پزشک انجام و برای امور غیر درمانی انجام می شود، بیشتر برای آرامش پیدا کردن و رفع گرفتگی عضلات است اما ماساژهای درمانی جنبه درمانی دارند و برای رفع مشکلات حسی و ارگانیک انجام می شوند.

خدادوست در پاسخ به این پرسش که چند نفر اکنون مجوز ماساژدرمانی دارند،توضیح داد: هنوز هیچ فردی مجوز ماساژدرمانی از وزارت بهداشت نگرفته است اما حدود ۸۰ متخصص طب سنتی در کشور داریم که در ۲۰ سلامتکده طب سنتی این خدمت را به مردم ارائه می کنند.

وی گفت: در نشستی که با معاون درمان وزارت بهداشت داشتیم، قرار بر این شد که گروههای دیگر پزشکی مانند متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، طب ورزشی و کایروپراتیک نیز بتوانند خدمات ماساژدرمانی ارائه کنند. در صورت تصویب این پیشنهاد باید استاندارد خدمات ماساژدرمانی این گروهها نیز تدوین شود و قرار است برای این کار کمیته ای با حضور متخصصان این رشته ها در وزارت بهداشت تشکیل شود.

**کتاب اول طب سنتی ایران چاپ شد
معاون وزیر بهداشت همچنین از چاپ کتاب اول طب سنتی برای بهورزان خبر داد و گفت: این کتاب طی روزهای آینده منتشر می شود و از سال آینده پس از آموزش بهورزان به مرور خدمات اولیه طب سنتی وارد خانه های بهداشت و شبکه بهداشتی-درمانی سراسر کشور می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.