×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انعقاد تفاهمنامه بین ایران و چین در زمینه طب سنتی و تولید داروهای گیاهی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری میزان، محمود خدادوست در همایش طب سنتی ایران و چین با اشاره به سفر چندروزه هیئت چینی به ایران افزود: هیئت چینی متشکل از نایب رئیس فرهنگستان طب سنتی و رئیس دانشگاه طب سنتی چین در سفری چند روزه به کشور، ضمن بازدید از کلینیک های طب سنتی و دانشکده های طب سنتی تهران، تجربیات خود را با فعالان طب سنتی در کشور به اشتراک می گذارد.
معاون طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: امروز هیئت چینی از کلینیک طب سنتی تهران بازدید کرد و مهمترین هدف سفر این هیئت، استفاده متخصصان کشورمان از تجارت کشور چین در حوزه مدیریت طب سنتی و نحوه ادغام طب سنتی چین در طب مدرن است.
وی اضافه کرد: تبادل استاد و دانشجو و امکان آموزش و شناساندن طب سنتی ایران به جهان از دریچه کشور چین، از دیگر اهداف ما در برگزاری این همایش و دعوت از هیئت چینی است.

 خدادوست تاکید کرد: از آنجا که طب سنتی چین شامل ماساژدرمانی و داروهای گیاهی است و به طب سنتی ایرانی شبیه است، در نظر داریم از تجربیات این کشور استفاده کنیم. زیرا کشور چین توانسته است طب سنتی خود را به روز کند و ما می خواهیم همین روش را پیگیری کنیم.
معاون طب سنتی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در کشور ما طب سنتی به صورت داروهای گیاهی یا پودر ارائه می شود اما در کشور چین، داروهای گیاهی را به صورت قرص، کپسول یا ژل درآورده اند که مصرف آنها برای بیماران ساده است اما تجویز داروهای گیاهی در ایران بسیار مشکل است و بیماران گاهی از انجام دستورالعمل مصرف گیاهان دارویی خودداری می کنند که این به درمان آنها آسیب می زند. بنابراین علاقمندیم داروهای گیاهی را به صورت دمنوش درآوریم یا همان طور که در کشور چین داروها را به صورت ساندیس در وعده های مشخص تجویز می کنند، ما نیز به همین روش تجویز کنیم تا مصرف آن برای بیماران تسهیل شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.