×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دکتر حسن فرسام، استاد پیشکسوت داروسازی درگذشت

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر حسن فرسام استاد گرانقدر و پیشکسوت گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس موزه تاریخ علوم پزشکی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر استاد حسن فرسام ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۸ بهمن ۹۴ با حضور اساتید، مسئولان، دانشجویان، کارکنان و علاقه مندان به این مرحوم از روبروی دانشکده داروسازی تشییع خواهد شد.

دکتر حسن فرسام ۵ مهر ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد و با استعداد و پشتکار بی‌نظیری که در رشته داروسازی از خود نشان داد از چهره‌های درخشان این عرصه شد. او علاوه بر اخذ عالی‌ترین مدارک درزمینهٔ شیمی دارویی، در رشته‌های انگل‌شناسی، مالاریاشناسی و علوم آزمایشگاهی نیز تحصیل کرد.

یم‌قرن حضور ارزشمند این استاد گران‌قدر در دانشگاه علوم پزشکی تهران، برکات زیادی برای دانشگاه و کشور به ارمغان آورد.

وی علاوه بر انجام تحقیقات بسیار و کسب عناوین مختلف همچون استاد نمونه کشوری و پژوهشگر برتر، در پرورش چند نسل از تأثیرگذارترین افراد حوزه دارویی کشور نقش اساسی ایفا کرد. همچنین به‌عنوان مشاور ادواری سازمان جهانی بهداشت در طب سنتی و گیاهان داروئی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران، عضو گروه واژه‌گزینی پزشکی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، عضو انجمن دانشمندان علوم داروئی آمریکا، عضو جامعه پژوهشگران گیاهان دارویی آلمان و چندین انجمن داخل کشور خدمات بی‌نظیری را به ایران و دیگر کشورهای جهان ارائه کرد و ریاست موزه تاریخ علوم پزشکی ایران را هم به عهده داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.