×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارائه برند مشترک برای تمامی شرکت‌های فعال گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این نشست که به ریاست محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری  گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزار شد، اعضای شورا به هم اندیشی و بحث و تبادل نظر پیرامون نقشه توسعه کارآفرینی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی پرداختند.

همچنین راهکارهای سرمایه گذاری و مکان یابی واحدهای تولیدی فرآوری مواد مؤثره در حوزه گیاهان دارویی بررسی شد.

موضوع دیگری که در این جلسه به آن پرداخته شد، نقشه راه توسعه فناوری‌های کشور در حوزه صنعت گیاهان دارویی بر اساس سند ملی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه چهل و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی به بحث و تبادل نظر پیرامون مکانیزم جذب منابع خارجی و سرمایه گذاری مشترک بین شرکت‌های داخلی و خارجی پرداخته شد.

غیبی، مدیرکل جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر کشت و نگه داری گیاهان دارویی با خود جوامع محلی است. بهتر است بتوانیم جنگل کاری را اقتصادی‌تر کنیم و گونه‌های دارای بازده اقتصادی  برای توسعه در نظر گرفته شوند.

نوروزی، معاون دفتر تجاری سازی و انتقال فناوری نیز در این راستا توضیح داد: باید بتوانیم در این زمینه نیازسنجی داشته باشیم. مثلاً بررسی کنیم کشورهایی که با ایران در ارتباط هستند به چه چیزهایی نیاز دارند. در این زمینه بحث و آینده پژوهی صورت گیرد تا نیازهای تا ۵ سال بعد را هم تأمین کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در اقتصادی کردن بیشتر گیاهان دارویی تأثیر دارد بسته بندی است. شرکتی که محصولات گیاهان دارویی عرضه می‌کند باید توانایی ارائه یک بسته بنده خوب از فناوری موجود خود داشته باشد. در این حالت خریدار به درجه‌ای از اطمینان برای خرید محصول مورد نظر می‌رسد.

از دیگر نکاتی که در این جلسه به آن اشاره شد ایجاد برند مشترک میان تمامی شرکت‌های عرصه گیاهان دارویی کشور است. به این صورت سرمایه، فناوری و بازار خارجی در اختیار یک گروه که در قالب برندی خاص فعالیت می‌کنند قرار خواهد گرفت.

در چهل و هشتمین جلسه کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی خدیوی (مدیر دفتر مرکزی تهران شرکت باریج اسانس)، دهقانی (مدیر خدمات تخصصی تولید گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی)، ریاحی (مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، طهماسبی (مدیرعامل شرکت گیاه دارو ماداکتو)، عمویی (عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی علمی و کاربردی)، غیبی (مدیرکل جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور)، گندابی (مدیر تحقیق و توسعه شرکت گیاه داروی ماداکتو)، لباسچی (عضو هیئت علمی وزارت جهاد کشاورزی) و نوروزی (معاون دفتر تجاری سازی و انتقال فناوری) حضور داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.