×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سامانه پرتودهی گاما برای ضدعفونی گیاهان دارویی در شهرکرد راه اندازی می شود

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی،در دیدار از مراحل ساخت این طرح افزود:زیرساخت های لازم برای بهره برداری این طرح ملی در استان فراهم شده است.
به گفته وی،برای آماده سازی زیرساخت های این طرح،۱۵میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاری گفت:عملیات ساخت این سامانه پرتودهی در شهرکرد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ˈسید رضا رفیعیˈ در این دیدار گفت: این سامانه در ۱۳ هزار مترمربع زمین در حال ساخت است و با بهره برداری از این طرح برای ۵۰ تا ۶۰ نفر از محققان علمی به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود و زمینه ورود و ارائه خدمات به صنایع بسیاری را فراهم می کند.

به گفته وی، این سامانه با هدف ارتقای بهداشت و سلامت جامعه انجام می شود و با راه اندازی آن زنجیره و چرخه صنایعی مثل کشاورزی و همچنین بهداشت و درمان تکمیل می شود .

مدیرعامل طرح ملی سامانه پرتودهی گاما درشهرکرد ادامه داد: این طرح زیرساختی برای توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی است.

رفیعی گفت:پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می کند و در این روش یون ها به صورت موج نامرئی از میان فضای ملکولی حرکت می کنند و جانداران ریز و عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود، از بین می برند و یا کاهش می دهند.

رفیعی اظهار داشت: داشتن سرعت بالا، سازگاری با محیط زیست و قابلیت استفاده در محیط تازه و منجمد از جمله مزایای استفاده از پرتوی گاماست و محصول پس از پرتودهی قابل استفاده است و پسماندی بعد از عملیات پرتودهی وجود نخواهد داشت.

مدیر سایت شهید شهریاری شهرکرد نیز گفت:این طرح در ۱۳ هزار مترمربع زمین در حال ساخت است که اکنون در عملیات پیشرفت فیزیکی طرح تسریع شده است.

‘کیومرث مرادی ‘ افزود:با راه اندازی این سامانه، زنجیره و چرخه صنایع کشاورزی و بهداشتی و درمانی تکمیل می شود و این طرح به توسعه صنایع پزشکی و دارویی بخصوص گیاهان دارویی کمک شایانی می کند.

سامانه پرتو دهی گاما چهارمحال و بختیاری بعد از تهران و شهرستان بناب،سومین مرکز کشور است که در سایت شهید شهریاری شهرکرد در حال اجراست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.