×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه اندازی سایت تولید عرقیات گیاهی در دانشگاه آزاد اراک

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر غلامرضا نادری در گفتگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی انجمن گیاهای دارویی ایران شاخه استان مرکزی اظهار کرد: این انجمن حدود سه ماه است که در دانشگاه فعال شده است و در حال حاضر مشغول عضوگیری است.

وی افزود: سایت تولید عرقیات گیاهی این دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور افتتاح می‌شود.

نادری اضافه کرد: تا پایان امسال نیز کارگاه بسته‌بندی چای‌ها و دمنوش‌های گیاهی راه‌اندازی می‌شود. ما امسال در نمایشگاه دستاوردهای نوین کشاورزی و اختراعات نمونه‌های چای‌های ترکیبی تولید شده از محصولات ارگانیک توسط مرکز را ارائه کردیم که بازخورد مثبتی از آن دریافت شد.

وی با بیان اینکه در حال ‌حاضر در مقطع دکترا نیز در حوزه گیاهان دارویی جذب دانشجو و انجام تحقیقات دنبال می‌شود، درخصوص عمده فعالیت‌های مرکز گفت: آزمایشگاه گیاهان دارویی در دو زمینه کارشناسی ارشد و دکترا مشغول فعالیت و تحقیق است و به صورت تخصصی بر روی هورمون‌های گیاهی، عملکردهای گیاهان و انسانس و تولید کودهای بیولوژیک از نظر کمی و کیفی کار می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک فعالان در این آزمایشگاه را شامل دانشجویان و اساتید دانشگاه سراسری اراک، دانشجویان دانشگاه آزاد، همچنین دانشجویان و اساتید دانشکده‌های پزشکی، میکروبیولوژی، شیمی و دانشگاه ساوه عنوان کرد.

وی هدف این فعالیت‌ها و تحقیقات را کاهش نیاز به کودهای شیمیایی عنوان کرد و گفت: محققین و فعالان در این عرصه عموما از کشاورزان هستند که برای دانشگاه گیاهان دارویی کشت می‌کنند و از این نظر باید روی اکثر گیاهان دارویی آزمایش انجام گیرد. این آزمایشات در قالب پروژه‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی دنبال می‌شود وبازخورد آن در کنگره‌های خارج از کشور، مجلات علمی و پژوهشی و حتی ISI منعکس می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.