×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
حمایت جهادکشاورزی یزد از کاشت ۱۲ گونه گیاهان دارویی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، “محمدرضا ابراهیمی” با بیان اینکه سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان ۶۶ هکتار با متوسط عملکرد ۱۲۷۶ کیلو و تولید ۸۴ تن است، افزود: با توجه به برنامه ۱۰ ساله استان، این مقدار در سال ۱۴۰۴ باید به ۵۶۰ هکتار برسد.

وی به بیان آماری از تولید زعفران در استان پرداخت و گفت: کشت زعفران در سال زراعی ۹۴ در استان حدود ۴۲۱ هکتار با عملکرد ۴٫۵ کیلوگرم در هکتار بوده است که طبق برنامه ده ساله باید با افزایش ۷۰۰ هکتاری به ۱۱۲۰ هکتار در استان برسد.

ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به سیاست سازمان جهادکشاوری استان مبنی بر حمایت از کشت‌های کم آبخواه و برنامه ریزی ۱۰ساله مبنی بر افزایش کشت گیاهان دارویی در استان، کمیته فنی گیاهان دارویی متشکل از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان تشکیل شد. این کمیته با تشکیل جلسات متعدد و کشت آزمایشی انواع گونه‌های دارویی در شهرستان‌های استان، ۱۲ گونه آن را مناسب کشت در شهرستان‌های استان یزد اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به تشخیص این کمیته گونه‌های گیاهی استان در دو منطقه دشت و کوهستانی مورد بررسی قرار گرفتند که گیاهان سازگار با شرایط دشت شامل کاسنی، رازیانه، خاکشیر، رزماری، به لیمو، بابونه و زنیان و گیاهان با شرایط کوهستانی شامل مرزنجوش، بادرنجوبه، گل زوفا، آویشن و گل گاوزبان است.

ابراهیمی با اعلام حمایت سازمان از کشاورزانی که قصد کشت گیاهان دارویی را دارند، گفت: حمایت‌های سازمان شامل تهیه بذر، نشاء و کمک ‌ای علمی مرکز تحقیقات کشاورزی است و همچنین با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده برای کلیه شهرستان‌ها اعتبار اصلاح الگوی کشت منظور شده که کشاورزان عزیز می‌توانند از طریق مدیریت‌های شهرستان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.