×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ثبت اطلاعات ۳۵۰ شرکت فعال در زمینه گیاهان دارویی/فعالیت ۹۴ شرکت دانش بنیان

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از ایرنا دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: اطلاعات نزدیک به ۳۵۰ شرکت که در حوزه گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و فرآوردهای طبیعی و طب سنتی و بسته بندی فعالیت دارند در این ستاد به ثبت رسیده که از این تعداد، ۹۴شرکت پس از بررسی های انجام شده به عنوان شرکت های دانش بنیان معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این شرکت های دانش بنیان در گروه شرکت های صنعتی و تولیدی قرار دارند، اظهارکرد: این شرکتها با بهره گیری از تمام توان و ظرفیت خود درصدد عرضه محصولات با کیفیت و مورد نیاز جامعه هستند.

عصاره به حمایت از شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی و معافیت های مالیاتی از جمله مزایایی است که به شرکت های دانش بنیان تعلق می گیرد. در سال های ۹۳ و ۹۴ نیز تعدادی از شرکت های دانش بنیان از این معافیت بهره مند شدند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، بیان کرد: معافیت های گمرکی از دیگر مزایایی شرکت های دانش بینان است که در صورت داشتن صادرات از آن بهره مند می شوند.

** حمایت از شرکت های دانش بنیان برای حضور موفق در بازارهای بین المللی

وی تاکیدکرد: این ستاد با تمام توان درتلاش است تا باایجاد شرایط مناسب مانند حضور شرکت های دانش بنیان درنمایشگاههای بین المللی زمینه مناسب را برای توسعه صادرات محصولات دانش بینان به بازارهای جهانی فراهم کند.

عصاره اظهارکرد: شرکتهای دانش بنیان برای ورود موفق به بازارهای بین المللی باید محصولات خلاقانه، نوآور و مورد نیاز بازار را تولید کنند تا ضمن رقابت با دیگران، بتوانند بخش مناسبی از بازار را بدست آورند.

وی شرط بقا شرکت های دانش بنیان را داشتن بخش تحقق و توسعه قوی دانست و گفت: توسعه تحقیق و پژوهش، تهیه تجهیزات و لوازم و بهره گیری از نخبگان و استادان دانشگاه ها از جمله مواردی است که شرکت های دانش بنیان از طریق منابع مالی حاصل از معافیت های مالیاتی، باید انجام دهند.

وی تاکید کرد: اگر این کار صورت نگیرد، رقبا می توانند سهم اینگونه شرکت ها را در بازار اعم از داخلی و بین المللی در اختیار خود گیرند و در این صورت، زمینه حذف شرکت های دانش بنیان فراهم می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.