×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

‘غلامعلی موحدی نیا’ با بیان این که اسانس گل محمدی لاله زار بردسیر به کارخانه‌هایی در کشورهای فرانسه، انگلیس، آمریکا و بلژیک فرستاده می ‌شود، تصریح کرد: نرخ هر لیتر این اسانس ۱۵ هزار دلار برآورد می‌ شود.

وی اظهار داشت: ارتفاعات لاله زار بردسیر، جایگاه مناسبی برای پرورش گل محمدی است. وی با بیان این که لاله ‌زار یکی از زیباترین مناطق گردشگری و تفریحی استان کرمان محسوب می‌ شود، گفت: فصل بهار این منطقه که در دامنه کوه ‌های مرتفع هزار قرار گرفته، مملو از انواع گل ‌های زیبا و رنگارنگ است.

وی با اشاره به تاریخچه کاشت گل محمدی در لاله زار بردسیر، گفت: ‘همایون صنعتی’ فرزند ‘عبدالحسین صنعتی’ ، با انتقال نهال ‌های گل محمدی به لاله ‌زار این صنعت را در این منطقه گسترش داد.

فرماندار بردسیر، با بیان این که کشاورزان منطقه بردسیر در اوایل، کاشت گل محمدی را امری خلاف منطق و عقل می‌ دانستند، گفت: پس از گذشت چند سال و تلاش‌های همسر صنعتی در نهایت هزاران هکتار زمین کشاورزی منطقه زیر کشت گل محمدی رفت و کارخانه گلابگیری به نام الزهرا در این منطقه احداث شد.

وی ادامه داد: هم‌ اکنون این کارخانه به عنوان بزرگ‌ ترین کارخانه گل محمدی ایران شهرت دارد که اسانس گل محمدی بسیاری از کارخانه‌های مشهور عطر‌سازی اروپا را تامین می ‌کند. وی گفت: محصول گلاب لاله ‌زار یکی از مرغوب‌ ترین گلاب‌ های ایران است و اقلیم منطقه در ارتفاع دو هزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا و از سوی دیگر طبیعت منطقه کمک کرده است که یکی از بهترین و اقتصادی‌ ترین محصولات صادراتی استان کرمان تولید و روانه بازار مصرف شود.

موحدی نیا، اظهار داشت: جشنواره گل محمدی بزودی در این منطقه برگزار می شود. به گفته وی طبق آمار، یک چهارم گلاب کشور هم‌ اکنون در کرمان تولید می ‌شود و هر سال بر سطح زیر کشت گل محمدی در این استان گفته می ‌شود.

وی گفت: کشت گل محمدی، موجب متحول شدن اقتصاد روستانشینان در لاله ‌زار و روستاهای اطراف آن شده به ‌طوری ‌که هم ‌اکنون شاهد افزایش چشمگیر مهاجرت از شهرها به روستاها هستیم. وی تصریح کرد: ارزش گفته زمین در منطقه لاله زار استان کرمان هر روز در حال افزایش است و لاله‌ زار در واقع به یکی از قطب‌ های گردشگری استان کرمان و کشور تبدیل شده است.

فرماندار بردسیر، ادامه داد: بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در این منطقه هم ‌اکنون زیر کشت گل محمدی قرار دارد که بزودی کار برداشت گل از باغ‌ های لاله ‌زار آغاز می ‌شود که حجم قابل ‌توجهی از آن روانه بازارهای اروپایی و کشورهای عربی می‌شود.

وی گفت: در هر سال بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تن گل محمدی در این منطقه برداشت می‌ شود که در نهایت این مقدار گل به کارخانه گل محمدی ارسال و محصولات مختلف از این مقدار گل فرآوری می‌ شود.

وی با اشاره به بعد گردشگری لاله ‌زار، تصریح کرد: در کنار رونق اقتصادی گل، لاله ‌زار هم ‌اکنون یکی از مناطق گردشگری استان است و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از مناطق مختلف کشور است. فرماندار بردسیر همچنین به ایجاد کمپ بزرگ گردشگری در لاله‌ زار، اشاره کرد و گفت: با رونق گرفتن گردشگری بسیاری از مردم این منطقه در این بخش نیز منافع اقتصادی دارند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.