×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
مروری بر خدمات ۹ ساله ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر غلامرضا امین درباره خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه گیاهان دارویی از سال ۸۵ تا ۹۴ اظهار داشت: فعالیت چشمگیر ستاد گیاهان داروئی در زمینه‌های مختلف گیاهان داروئی و تشکیل کمیته‌های کاری و حمایت‌های مالی برای اجرایی شدن بسیاری از طرح‌ها از اقدامات انجام شده از سال ۸۵ تا ۹۴ در حوزه گیاهان دارویی است.

به گفته وی حرکت‌های سازنده واحدهای مسئول در وزارت جهاد کشاورزی و فعالیت اداره کل داروهای طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از اقدامات موثر در این سالهای گذشته است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: صدور مجوز بیش از ۱۸۰۰ قلم فراورده‌های مختلف گیاهی و عرضه بسیاری از آنها به بازارهای داخلی از اقدامات انجام شده در حوزه گیاهان دارویی از سال ۸۵ تا ۹۴ است.

دکتر امین بیان داشت: صادرات ۱۸۰۰ قلم فرآورده دارویی به اقلامی کشورهای دیگر و ایجاد بیش از ۹۰ کارخانه تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی و ایجاد بخش تولید داروهای گیاهی در کارخانجات تولید کننده داروهای شیمیایی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: کشت صنعتی گیاهان دارویی و صادر کردن به کشورهای دیگر و قرار گرفتن ۵۶ قلم داروهای گیاهی در در فهرست داروهای بیمه‌ای کشور و شکل گیری صندوق نوآوری و شکوفائی کشوراز اقدامات دیگر در این سال‌ها بوده است.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: حمایت‌های تسهیلاتی از شرکت‌های دانش بنیان برای تجاری سازی محصولات آنها, ایجاد مراکز رشد و پارک‌های فناوری در دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف کشور از دیگر اقدامات انجام شده از سال ۸۵ تا ۹۴ است.

امین بیان داشت: نهایی شدن فهرست کاربردی‌ترین گیاهان داروئی مورد مصرف در صنایع مختلف, تشکیل کمیته تدوین استاندارد کاربردی گیاهان دارویی,گسترش فعالیت شبکه آزمایشگاه‌ها برای ارائه خدمات مختلف تحقیقاتی و کنترل تولیدات گیاهان داروئی و تاسیس مراکزعلمی و خدماتی گیاهان داروئی از اقدامات انجام شده در این سال‌ بوده است.

  1. ف م

    مواردی که استاد امین فرموده اند که چیز جدیدی نیست و آماری است که هر چند ساله تکرار می شود و تقریبا ثابت است…
    این بسیار نگران کننده است، انگار در امر گیاهان دارویی اصلاً پیشرفتی نداشته ایم.
    شاید بهتر باشد ساختار ستاد گیاهان دارویی اصلاح شود، ظاهرا چندان موفق نبوده اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.