×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشت گونه های مختلف گیاهان دارویی در منطقه تنگه سرخ چهارمحال و بختیاری

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، گودرز باقری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار کرد: گیاهان  دارویی با تولیدات و فراورده‌های خود چرخ‌های اقتصادی و صنعتی بسیاری از کشورها را به گردش درآورده‌اند.

 مسئول بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: در همین راستا و به منظور درآمدزایی مرتع‌داران و مجریان، طبق تفاهم‌نامه منعقد شده میان اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد و شرکت دارویی زردبند کشت گیاهان دارویی در منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد در حال انجام است.

وی افزود: با مشارکت و همکاری شرکت دارویی زردبند، مرتع‌داران و نظارت اداره منابع طبیعی جهت احیاء و توسعه گیاهان دارویی در عرصه‌های ملی و توانمندسازی جوامع محلی، پس از هماهنگی‌های به عمل آمده از منطقه بازدید شد.

این مسئول ادامه داد: بررسی‌های لازم توسط کارشناسان منابع طبیعی و شرکت زردبند انجام و پس از تبادل نظر، اطلاعات و معلومات، هماهنگی با مرتع‌داران و انتخاب عرصه‌های مستعد، کشت گیاهان دارویی در این منطقه انجام شده است.

باقری، سنیل الطیب، شیشا، گل ختمی، مرزه، مریم گلی، آویشن باغی، ماریتیغال، خرگوشک، خار مقدس، بومادران و کرفس کوهی را از جمله گیاهان کشت شده در این طرح نام برد.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی کهگیلویه و بویراحمد می‌توان با کشت این گیاهان و سرمایه‌گذاری روی آنها شاهد تحولی عظیم در اقتصاد استان باشیم.

کارشناس بهره‌برداری اداره‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی گونه‌های متناسب با عرصه‌های منابع طبیعی در شرایط دیم، حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری بهینه از رویشگاه‌های موجود با برنامه‌ریزی اصولی و علمی را از اهداف این کار عنوان کرد.

وی یادآور شد: ایجاد اشتغال، افزایش درآمد مجریان، ارتقاء وضع معیشتی مرتعداران، حفاظت، احیاء و نگهداری منابع طبیعی تجدید شونده، کاهش تعداد دام متکی و افزایش توان تولیدی مراتع از دیگر اهداف انجام این کار است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.