×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
امسال ۱۵۰ تن کنگر فرنگی از مزارع نهاوند برداشت شد

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، احمد باقری اظهار داشت: در چند سال اخیر توسعه و کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های کارشناسان این اداره در شهرستان نهاوند است زیرا مزیت‌های کشت گیاهان دارویی به دلیل مصرف کم آب و سود سرشار و آفت‌های کم برای کشاورزان در مزارع دیم و کم آب بسیار به‌صرفه‌تراست.

وی گفت: در سال‌های اخیر نزدیک به ۵۰ هکتار از مزارع نهاوند زیر کشت انواع گیاهان دارویی ازجمله کنگر فرنگی(آرتیشو)، گل همیشه‌بهار، گل محمدی(ص)، سیر، زعفران، گل‌گاوزبان و کاسنی رفت که کشاورزان از سود بالا و ارزآوری آن بسیار راضی هستند.

باقری بیان کرد: امسال ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند زیرکشت گیاه خوراکی و دارویی گشنیز رفت که از آن بیش از۱۱ هزار تن دانه گشنیز تولید و برداشت شد.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند تصریح کرد: شهرستان نهاوند از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید در کشور رتبه نخست را دارد و میانگین تولید ۲ تن در هر هکتار است، همچنین از هر هکتار سطح زیر کشت کنگر فرنگی ۵۰ تن محصول برداشت می‌شود.

باقری افزود: گیاهان دارویی به‌جزمصارف خوراکی به‌عنوان غذا و دم‌نوش کاربرد زیادی در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی دارند که بیشترین کاربرد و ارزآوری در شهرستان نهاوند مربوط به کشت گشنیز است و به‌عنوان یکی از کشت‌های مناسب با شرایط کم آب‌بر بوده و کود و سم کمتری در آنها استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.