×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

برای درمان سرماخوردگی راه‌های درمانی مختلفی موجود است، گیاه درمانی یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های درمانی است که حتی به نوعی ارزشمندترین روش درمانی محسوب می‌شود.

بنا به گفته محققان زنجبیل تازه از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر فوق‌العاده‌ ای در پیشگیری به ابتلا به انواع سرماخوردگی به ویژه در فصل پاییز دارد.
این گیاه خاصیت ضدباکتریایی داشته و در ویروس سرماخوردگی موثر است.

این گیاه بهترین محرک برای تقویت و افزایش توان سیستم ایمنی و دفاعی بدن محسوب می‌شود.

این گیاه را می‌توان به عنوان مواد اولیه برای تهیه غذا در وعده‌های روزانه استفاده کرد یا آن را به صورت دمنوش مصرف کرد.

شیرین بیان نیز از دیگر گیاهانی است که برای درمان سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی مفید است، از این رو مقدار اندکی از شیرین بیان را با اندکی آب جوشانده و سپس آن را با عسل طبیعی مخلوط کرده و بنوشید.

البته باید این مطلب را اضافه کرد که مصرف زیاد از حد شیرین بیان موجب عوارض جدی می‌شود بنابراین مصرف آن را بر طبق نظر متخصص طب سنتی انجام دهید.

گیاه اکالیپتوس نز برای کاهش عوارض سرماخوردگی مصرف می‌شود، بخور این گیاه به ویژه در فضای بسته منزل تاثیر زیادی در درمان گرفتگی بینی و در نهایت تنفس راحت در مبتلایان به سرماخوردگی دارد.

متخصصان طب سنتی ترکیب این گیاه را با گیاهان بابونه و نعنا را در درمان گرفتگی بینی موثر می‌دانند، بخور بابونه از ایجاد سینوزیت مزمن جلوگیری کرده و که با بخور این گیاه ۳ تا ۴ بار در روز درد ناشی از سینوزیت کاهش می‌یابد.

در این بین دم کردن سه گیاه اسطوخودوسف پونه و آویشن نیز از بهترین داروهای گیاهی برای درمان سرماخوردگی است، این گیاهان را به مقدار مساوی در ظرفی ریخته و آنان را مانند چای دم کنید.

برچسب ها :
  1. مریم

    بسیار از مطالب شما فیض میبرم ممنون

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.