×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر محمدحسن عصاره در هشتاد و سومین جلسه اعضا شورا ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی به برنامه‌های بازدید از استان کردستان اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت بالایی در حوزه گیاهان دارویی را دارد و به دلیل شرایط اقلیمی خاص می‌توان از نظر دیم به عنوان استان ویژه به آن توجه کرد، چرا که در بخش‌های خاصی از این استان میزان نزولات آسمانی بیش از ۵۰۰ میلیمتر است.

وی افزود: طی مذاکرات انجام‌ شده در شورای اداری استان کردستان، مقرر شد تا اقداماتی را با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه توسعه کشت و زمینه‌سازی کارگاه‌های فراوری دنبال شود. در همین راستا در نظر داریم طی نقشه راهی این همکاری را پیگیری کنیم.

عصاره ضمن اظهار تأسف از آتش‌سوزی‌های مناطق مختلف استان کردستان، بیان کرد: این مسئله صدمات زیادی را به منطقه وارد می‌کند. پیشنهاد کشت گیاهان دارویی علاوه بر ارزش‌افزوده می‌تواند به‌عنوان آتش‌بر نیز کاربرد داشته باشد.

وی بیان کرد: علاوه بر استان کردستان، استان‌هایی چون چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و برخی دیگر استان‌ها که منابع طبیعی فوق‌العاده ای دارند، امکان سرمایه‌گذاری نیز وجود دارد تا با الگوی زیر کشت مناسب بتوان اشتغال دانش‌بنیان را در این استان‌ها توسعه داد.

به گزارش مهر، این جلسه در سالن شیخ بهایی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. در این نشست، اعضای حاضر با بررسی شاخص‌های علم و فناوری سند راهبرد ملی گیاهان دارویی، پیشنهادات و راهبردهای خود را در این زمینه ارائه کردند.

همچنین سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در جلسه آینده ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی به تدوین شاخص‌های کمی و کیفی این سند خواهند پرداخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.