×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بروکلی سدی در برابر سرطان دهان

به نقل از سایت مدیکال نیوز، محققان دانشگاه انستیتو سرطان پیتسبورگ، به این نتیجه رسیده اند که  که عصاره جوانه بروکلی، نوعی محافظ در مقابل سرطان دهان در موش‌های آزمایشگاهی بوده است. افرادی که سرطان سر و گردن آنها درمان شده است، به علت اینکه باز هم  در معرض خطر ابتلا به سرطان دوم، یعنی سرطان دهان یا گلو قرار دارند باید مورد توجه و حفاظت در برابر سرطان دوم قرار گیرند. با توجه به اینکه  این سرطان کشنده است بنابراین محققان سعی دارند با توسعه امن مولکول‌های طبیعی موجود در کلم‌ها از پوشش دهانی محافظت کنند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی

محققان موسسه ملی سرطان بسیار مشتاقند که تحقیقات خود را بر روی خانواده کلم‌ها ادامه دهند چراکه این گروه از سبزیجات مقدار زیادی ماده شیمیایی حاوی گوگرد به نام-گلوکزینولاتس-دارند که این ماده  عامل بو و مزه این گروه سبزیجات است.وقتی این ماده شیمیایی هنگام خوردن غذا، شکسته می‌شود، ترکیبات فعال بیولوژیکی تشکیل می‌شود. براساس مطالعه محققان، این ترکیبات آزاد شده می‌تواند از پیشرفت سرطان در برخی از اندام‌های موش‌ها و خرگوش‌ها جلوگیری کند.
با توجه به اینکه سولفورافن به طور قابل توجهی بروز سرطان دهان و تعداد تومورها را در موش‌ها کاهش می‌دهد ، بیشترین توجه محققان را در تولید دارو به منظور درمان و پیشگیری از سرطان دهان و گلو به خود اختصاص داده است.

  1. پناهی

    سلام
    از کجا قرص عصاره کلم بروکلی را میتوانم تهیه کنم؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.