×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
آشنایی با بزرگترین تولیدکنندگان زعفران جهان

زعفران یکی از قدیمی ترین گیاهان ارزشمند و گران قیمتی است که دارای کاربردهای فراوان ادویه ای و دارویی می باشد که در کمربند جغرافیایی وسیعی از سواحل دریای مدیترانه در غرب تا کشمیر در شرق کشت و برداشت می شود. بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در جهان کشورهای ایران، اسپانیا، هند، یونان، آذربایجان، مراکش و استرالیا هستند. بیشترین زعفران تولیدی در اروپا در کشورهای اسپانیا، یونان و ایتالیا است. زعفران تولیدشده در مناطق لامانچا (اسپانیا) و کوزانی (یونان) بهترین کیفیت شناخته شده را در میان زعفران های کشورهای اروپایی دارا هستند. زعفران تولیدی در منطقه ساردینیا (ایتالیا) نیز از کیفیتی مشابه برخوردار است، اما تولید این زعفران در مقیاس اندکی صورت می گیرد و بنابراین به شهرت زعفران اسپانیایی نیست.

اسپانیا بزرگترین عرضه کننده زعفران بسته بندی شده و برندگذاری شده در دنیاست. بنا بر آمارهای منتشره توسط وزارت اقتصاد و دارایی این کشور، بیشترین واردات زعفران از اسپانیا مربوط به کشورهای حوزه خلیج فارس و پس از آن ایالات متحده آمریکاست.

.

منبع: معصوم زاده زواره، ابوالفضل.، ابراهیمی، ابوالقاسم.، شمسی، جعفر.، دهنوی، خلیل. ۱۳۹۲٫ برنامه عملیاتی برندسازی محصول زعفران ایران. نشریه زراعت و فناوری زعفران. ۲: ۶۸-۳۹٫

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.