×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فرار از نفخ شکم

Huffington Post در گزارش اخیر خود درباره گیاهانی که کمک به رفع نفخ  معده می کنند، پرداخته است که از جمله این گیاهان  به آووکادو، رازیانه، مار چوبه  و زنجبیل اشاره شده است.
آووکادو: در صدر این فهرست قرار دارد چراکه از موز هم پتاسیم بیشتری دارد. غذاهای سرشار از پتاسیم می‌توانند از تجمع سدیم اضافی در بدن جلوگیری کند. آووکادو دارای بافت خمیری است که ساندویچ‌ها و سالادها را لذیذ می‌کند. همچنین می‌توانید آن را به سس یا اسموتی اضافه کنید.
مارچوبه: به دلیل داشتن خاصیت ادرارآوری طبیعی شناخته‌شده است. این سبزی سرشار از فیبر است که به‌سلامت معده و روده کمک می‌کند. مصرف آن همراه با گوشت و غذاهای دریایی آن‌هم بخار شده، برشته یا کبابی توصیه م شود.

مارچوبه Asparagus officinalis

مارچوبه Asparagus officinalis

رازیانه: حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، روغن‌های اسانس، ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. برخی از اسانس‌های موجود در دانه‌های رازیانه با بهبود عملکرد جذب و هضم مواد غذایی از نفخ شکم پیشگیری می‌کند. می‌توانند آن را روی سالاد، سس یا غذاهای دریایی تازه بپاشید.

رازیانه-foenicolum-vulgare

رازیانه Foenicolum vulgare

زنجبیل: به دلیل کمک به نرم کردن معده معروف است. همچنین در خالی کردن تورم معده از غذاهای گازدار مؤثر است. زنجبیل مزه‌ای تا حدی شیرین و فلفلی به غذاهای آسیایی و نیز آبمیوه، اسموتی و سوپ اضافه می‌کند. مطمئن باشید جویدن یا نوشیدن زنجبیل برای رفع مشکل نفخ شما مفید است.

زنجبیل

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.