×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

پژوهش های جدید نشان می دهد که مصرف مقدار کافی روغن زیتون به پیشگیری از ابتلا به سرطان روده کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، روغن زیتون زیربنای ژن حساس به عوامل محیطی همچون رژیم غذایی را تنظیم کرده و بر تغییرات گوناگون طبیعی که در بدن ایجاد شده موثر است.

بیماری سرطان یکی از شایع ترین بیماری های رایج در جوامع بشری بوده و همه ساله سبب مرگ تعداد زیادی از انسان ها می شود. در این میان یکی از شایع ترین سرطان ها، سرطان روده است. با توجه به این مساله که روزانه هزاران نفر در جهان به سرطان روده مبتلا می شوند، گروهی از پژوهشگران و محققان ایتالیایی اقدام به مطالعه و بررسی اثر روغن زیتون بر این بیماری کردند. این پژوهشگران طی تحقیقات و آزمایش های خود دریافتند که مصرف مقدار کافی روغن زیتون می تواند در جلوگیری از ابتلا به این سرطان موثر باشد.

در طی این پروژه بین المللی، پژوهشگران و پزشکانی از دانشگاه های پزشکی شهر رم به همراه موسسه کارولینسکا در سوئد، به مطالعه سرطان روده و عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از این بیماری پرداختند. در پی پژوهش هایی که توسط این تیم انجام شد نتایج فوق العاده ای درباره خاصیت روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به این بیماری به دست آمد.

لازم به ذکر است که سرطان روده دومین سرطان رایج در بین انسان ها، پس از سرطان سینه است که زنان به آن مبتلا می شوند، در حالی که در مردان این سرطان پس از سرطان های پروستات و ریه، سومین سرطان شایع به حساب می آید.

این پژوهشگران دریافتند که مصرف کافی روغن زیتون خطر ابتلا به سرطان روده را کم می کند. در حقیقت مکانسیم اثر روغن زیتون بر این مساله به گونه ای است که این روغن زیربنای تغییر ژن حساس به عوامل محیطی مانند رژیم غذایی را تنظیم می کند.

دکتر «ماریو ماکارونی»، استاد بیوشیمی در دانشگاه پزشکی رم، در این رابطه می گوید: «این واقعیت است که رژیم غذایی مناسب می تواند به پیشگیری از سرطان، یا حتی دیگر بیماری های شایع مانند اختلالات عصبی، چاقی و دیابت کمک کند. تغییرات مختلف ناشی از عوامل محیطی به گونه ای است که به طور بالقوه با رژیم غذایی قابل برگشت خواهد بود.»1690626

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.