×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
ارتباط کاهش فشار خون و سیر

محققان دانشگاه آلاباما گزارش دادند. در  مطالعه ای ، سازوکار احتمالی تأثیر سیر در کاهش فشار خون  برایشان روشن شده است.البته تأثیر سیر در کاهش فشار خون، از مدت‌ها قبل شناخته شده بود، اما این بار محققان تلاش داشتند بفهمند سیر چگونه این تأثیر ویژه خود را اعمال می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این محققان متوجه شده‌اند ماده اصلی مسئول خواص مفید سیر، ماده‌ای است موسوم به آلیسین.این ماده در خون و در مجاورت گلبول‌های قرمز، به سولفیدهیدروژن تبدیل می‌شود؛ همان ماده بدبویی که موجب متصاعد شدن بوی نامطبوع از دهان سیر خورده‌ها می‌شود و مشابه بوی تخم‌مرغ گندیده هم هست.این ماده بدبو، اما در رگ‌های بدن ما، خاصیت خوب و ارزشمندی دارد و آن این که باعث شل شدن و گشاد شدن آنها می‌شود و به این ترتیب فشار خون افزایش‌یافته را به حد طبیعی باز می‌گرداند.

نتایج این مطالعه در آخرین شماره نشریه «پیشرفت‌های آکادمی ملی علوم آمریکا» منتشر شده و به این ترتیب می‌تواند تا حدی توضیح بدهد که چرا بیماری‌های قلبی و عروقی، در کشورها و اقوامی که به‌طور معمول از سیر در رژیم غذایی‌شان استفاده می‌کنند، کمتر است؛ کشورهایی مانند کشورهای حوزه مدیترانه‌ای (با رژیم موسوم به رژیم مدیترانه‌ای) و نیز کشورهای خاور دور مانند چین و ژاپن.

سیر

سیر

پیش از این، محققان دانشگاه ساسکس  انگلستان، در سال ۲۰۰۱ متوجه شدند آلیسین موجود در سیر، حتی وقتی به صورت مکمل دارویی هم مصرف می‌شود، نه تنها در بهبود سریع‌تر بیماران مبتلا به سرماخوردگی مؤثر است، که از ابتلا به سرماخوردگی در افراد سالم هم تا حد زیادی پیشگیری می‌کند.در مطالعه دیگری که در سال ۲۰۰۰ در دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا انجام شد، مشخص شد مصرف سیر خام یا پخته، می‌تواند میزان ابتلا به سرطان‌های معده و روده بزرگ را به ترتیب به نصف و دوسوم کاهش دهد.در این مطالعه اخیر، مصرف عصاره‌های سیر موجود در مکمل‌ها، این خاصیت را نداشته است.

البته مصرف بی‌رویه سیر نیز، مثل هر ماده دیگری، می‌تواند خطرناک باشد.به همین علت بهتر است توصیه کنیم که درصورت تمایل، در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.