×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ظرفیتهای کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه گیاهان دارویی فعال می شود

علی مرادی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری مهر، علی مرادی با اشاره به برگزاری پنجمین کارگروه گیاهان دارویی با حضور استاندار و جمعی از نخبگان هدف از این کارگروه را استفاده از توان نخبگان و صاحبنظران عنوان کرد و اظهار داشت: طبق سند ملی گیاهان دارویی در سال ۱۴۰۴ سهم داروهای گیاهی از بازار باید ۲۰ درصد باشد که امروز حدود سه درصد است.

وی با بیان اینکه در افق ۱۴۰۴ باید ۵۰ درصد تولیدات کشور از شرکت‌های دانش بنیان باشد، تصریح کرد: در این افق سهم کشور حدود ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان پیش بینی شده است که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این میزان ۱۵۰شرکت است.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی را ظرفیت بزرگ استان و حتی برابر با نفت خواند و به ارائه راهکار برای توسعه این صنعت در استان پرداخت و افزود: ساماندهی نظام آموزشی و توسعه گیاهان دارویی،ایجاد انسجام و همکاری موثر میان شرکت‌ها و دستگاه‌های مرتبط با گیاهان دارویی  و مدیریت منابع موجود از جمله راه‌های گسترش و توسعه این صنعت است.

مرادی بیان کرد: ساماندهی تولید، توزیع و تجاری سازی دستاوردهای علمی و فناوری گیاهان دارویی و حفاظت از گونه‌های گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد از جمله دیگر راهکارهای بهره برداری از این منابع خدادادی است.

وی به علت حضور بنیاد نخبگان استان در این عرصه اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۴ سند راهبردی کشور در امور نخبگان، زمینه سازی برای اثرگذاری افراد نخبه در جامعه باید افزایش یابد و برهمین اساس، آئین نامه تشکیل کارگروه‌های استانی متناسب با ظرفیت‌های بومی استان از سوی بنیاد ملی ابلاغ شده است.

مرادی با بیان اینکه امروز هر مسئولی در زمینه توسعه اقتصادی در استان حرف می زند از آب، نفت، منابع طبیعی، گردشگری و.. صحبت می کند، اظهارداشت: از این منابع کم و بیش بهره برداری می شود اما عدم وجود برنامه وکار کارشناسی شده در بهره برداری بی رویه از آن ها زمینه تخریب محیط زیست را فراهم کرده و با هدررفت  منابعی که سرمایه  بنیادی و زیرساخت توسعه آیندگان زمینه محرومیت و تباهی را در پی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.