×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی به نقل از روزنامه کیهان، رئیس بنیاد بوعلی سینا با بیان این مطلب در همایش بین المللی «پزشکی مدرن، پزشکی سنتی چین و پزشکی اویغور» در دانشگاه ایالت سین کیانگ چین افزود: با توجه به زنده بودن آثار و میراث علمی بوعلی سینا و از جمله کتب پزشکی او که پس از گذشت هزار سال مورد استفاده اهل علم است، نقش این میراث در احیای طب سنتی اسلامی- ایرانی و نیز جوامع شرقی و غربی، می تواند مورد توجه بیشتر واقع شود .

آیت الله غیاث الدین طه محمدی ادامه داد: این امر هم اکنون در جمهوری اسلامی ایران با دقت و هوشمندی و مبتنی بر آموزه ها و پژوهش های امروزی در حال انجام است. امام جمعه همدان اضافه کرد: ترجمه کتاب قانون به زبان چینی در سال گذشته نشانه توجه مراکز علمی و دانشگاهی کشور چین به میراث این شخصیت بزرگ است و به عنوان بنیاد ابن سینا، ما این اقدام را به فال نیک می گیریم و آمادگی خود را برای همکاری های علمی و فرهنگی به منظور ترویج طب ابن سینا اعلام می کنیم.

وی که به دعوت دانشگاه پزشکی ایالت خود مختار سین کیانگ در این همایش حضور یافته بود ضمن بیان برخی خدمات و آثار ابن سینا در علم طب، خاطرنشان ساخت: امیدواریم برگزاری این مراسم، زمینه ای برای معرفی انسان های بزرگ و متعالی مانند جناب شیخ الرئیس حسین ابوعلی سینا، بزرگ دانشمند جهان بشریت و بزرگ طبیب عالم انسانیت و امثال ایشان به جامعه بشری باشد و از برکات جهاد علمی آنها همه ابنای بشر بهره مند شوند.

بنابر همین گزارش آیت الله طه محمدی، رئیس بنیاد بوعلی سینا و امام جمعه همدان، پس از پایان سخنرانی، از سوی دکتر خال مراد غفور رئیس دانشگاه پزشکی سین کیانگ چین به عنوان حکیم مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت و انجمن طب سنتی ازبکستان به ریاست دکتر محمد همرایف نیز با اهدای لباس زربفت بخارایی از وی قدردانی کرد.

همچنین بین بنیاد بوعلی سینا و دانشگاه پزشکی سین کیانگ، تفاهم نامه همکاری های علمی و فرهنگی به امضا رسید و طرفین در زمینه اجرای پروژه های علمی، تبادل اطلاعات و امکان برگزاری نمایشگاه ها، سمینارها و انجام سفرهای تحقیقاتی و آموزش های کاری، توافق کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.