×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دو ایرانی در صدر انجمن مغز و اعصاب فدراسیون جهانی طب سنتی

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، فدراسیون جهانی طب سنتی در جریان برگزاری اولین کنگره بین المللی بیماریهای مغز و اعصاب در طب سنتی، دو پزشک ایرانی را به عضویت هیات رئیسه «انجمن تخصصی بیماریهای مغز و اعصاب» خود برگزید.

این کنگره به مدت سه روز و با حضور اساتیدی از کشورهای مختلف دنیا توسط فدراسیون جهانی طب سنتی در مرکز همایش های شهر پکن برگزار شد و دکتر امیر هومن کاظمی و دکتر حسین رضایی زاده از اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با کسب آراء لازم به این موفقیت نائل شدند.

در طول مدت برگزاری این نشست، اساتید شرکت کننده که از کشورهای ایران، کانادا، انگلیس، آمریکا، ژاپن، چین، سنگاپور و ایتالیا بودند، علاوه بر بحث و تبادل نظر در خصوص بیماریهای مغز و اعصاب؛ روش ها و راهکارهای درمان این بیماریها با ترکیب طب رایج، گیاهان دارویی و طب سنتی را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر حسین رضایی زاده عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران و رئیس دانشکده طب سنتی کشورمان در سخنرانی خود در این کنگره، به تبیین و تشریح دیدگاه طب ابوعلی سینا، دانشمند، فیلسوف و پزشک ایرانی در خصوص بیماری های مغز و اعصاب بویژه «انسفالوپاتی» پرداخت که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

سخنان دکتر هومن کاظمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون دانشکده طب سنتی نیز به معرفی نتایج تحقیقات در خصوص تاثیرات طب سنتی در کاهش «اسپاسم» و دیگر مشکلات بیماران «ام.اس» اختصاص داشت.

از نکات قابل توجه در این کنگره، می توان به حضور پررنگ و موثر اعضای هیات علمی دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در معرفی قابلیت های پزشکی کشورمان در بخش طب سنتی و نیز معرفی این دانشکده و توانمندی آن در جذب دانشجویان خارجی اشاره کرد که با استقبال خوب شرکت کنندگان خارجی مواجه شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.