×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
باغ گیاه‌شناسی نوشهر باید حفظ شود

 

باغ گیاهشناسی نوشهر Botanical Garden Iran Noshahr

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی، معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران گفت : باغ گیاه‌شناسی نوشهر به عنوان تنها باغ موجود در مازندران باید حفظ شود.

ˈ سیداحسان ساداتی ˈ روز چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه رییس جدید ایستگاه تحقیقات و جنگل و مرتع نوشهر افزود : این باغ گیاه‌شناسی برای پژوهشگران ارزش زیادی دارد و بسیاری از گونه‌های خارجی ، نخستین بار در این باغ کاشته شده است.

وی اظهار داشت : برای حفظ اکوسیستم‌ موجود لازم است مجموعه‌ای به صورت باغ گیاه ‌شناسی وجود داشته باشد تا از هر گونهٔ گیاهی ، نمونه‌ای در آن کاشته شود.

ساداتی با اشاره به ارزش ژنتیکی گونه‌های درختی و درختچه‌ای جنگل‌های شمال ایران ، افزود : درختی مانند اَنجیلی که مختص ایران است و یا گونهٔ کمیاب سفید پلت که قطع آن منع قانونی دارد ، جزئی از ذخایر طبیعی ما محسوب می‌شود و باید حفظ شود.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است باغ گیاه‌شناسی دیگری هم در این استان ایجاد شود ، گفت : اکنون چنین اقدامی در دستور کار این نهاد قرار ندارد.

وی بر ضرورت تقویت طرح‌های پژوهشی تاکید کرد و افزود : ما در هشت بخش پژوهشی در مورد مسائل مختلف از جمله منابع طبیعی ، کشاورزی ، آب و خاک ، علوم دامی و دامپزشکی طرح‌های پروهشی داریم که هر طرح پس از تهیه و تصویب ، اجرایی و سپس نتایج آن منتشر می‌شود.

ساداتی یادآور شد : باید کارها را از ذهن به عمل بیاوریم تا پژوهش‌ها کاربردی باشد و بتوانیم معضلات و مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را حل کنیم.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر به مساحت ۵/۳۴ هکتار در سال ۱۳۳۳ احداث شد و دارای ۳۱۴ گونه و بیش از هزار پایهٔ درختی و درختچه‌ای است.

در این آیین ، ˈ شهرام کیادلیری ˈ به عنوان رییس جدید ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع نوشهر معرفی و از خدمات ˈ روشنعلی فرجی ˈ ، رییس سابق این ایستگاه تحقیقات قدردانی شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.