×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از دستگاه خشک کن هوشمند بدون محدودیت تناژ و منحنی دما

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از خبرگزاری کشاورزی ایران، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: واحد هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در ۲۲۰ متر مربع با هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی به عنوان بانک اطلاعاتی گیاهان برای استفاده محققان دانشجویان و استادان دانشگاه ها استفاده می شود.

لطفعلی زاده افزود: هر باریوم نوعی موزه است که به عنوان یک بانک اطلاعات خام می توان از آن بهره جست که در آن علاوه بر گیاهان خشک پرس شده، تمام مدارک مربوط مانند کتاب های گیاه شناسی، دست نویس ها، عکس ها، گزارش های چاپ شده و نشده، نقاشی ها و غیره وجود دارد.

وی گفت: هرباریوم ها یکی از معتبرترین و اصولی ترین مراکز تحقیقاتی در زمینه تنوع گیاهی هر کشوری محسوب می شود و گنجینه ای دائمی از نمونه های گیاهی یک منطقه و بهترین منبع اطلاعاتی درباره رستنی های آن است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: همچنین در کنار این واحد از ۴ دستگاه جدید محققان این مرکز رونمایی شد.

لطفعلی زاده افزود: این دستگاه ها شامل دستگاه خشک کن هوشمند که نخستین بار در کشور ساخته شده است و در کاهش مصرف انرژی تاثیر فراوان دارد و این دستگاه محصولات کشاورزی را بدون محدودیت تناژ خشک می کند و منحنی دما ندارد.

وی افزود: دستگاه پوست کن گردو و دستگاه گرده افشان و دستگاه صفحه فشاری هم جزو تجهیزات آزمایشگاهی آب و خاک از دیگر دستگاه هاست.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: این دستگاه ها را محققان این مرکز طراحی کردند و ساختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.