×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۴۰۰۰ تن عناب از باغات خراسان جنوبی برداشت شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از تسنیم، هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: در خراسان جنوبی سطح زیر کشت باغات عناب ۲ هزار و۸۹۰ هکتار است.

وی افزود: تولید عناب در سال ۹۲ به میزان ۴ هزار و ۶۸ تن و به ارزش ۴۰۶ میلیارد ریال بوده که امسال به ۴ هزار و۳۰۰ تن عناب به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برخی واحدهای بسته‌بندی خشکبار استان در زمینه بسته‌بندی عناب فعالیت دارند ولی با توجه به گسترده بودن فرآوری غذایی و دارویی عناب، نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در این بخش است.

ولی‌پور مطلق با اشاره به خشکسالی‌های اخیر افزود: با توجه به مقاومت خوب عناب به شرایط خشکی و کم‌آبی سودآوری نسبی آن سبب شده است تا در حال حاضر سطح زیر کشت محصول عناب رو به گسترش باشد و گسترش صنایع تبدیلی از نیازهای انسان است که سازمان جهاد کشاورزی از هر نوع فعالیت سرمایه‌گذاران در این زمینه استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر عناب تولیدی خراسان جنوبی در داخل کشور به مصرف می‌رسد ولی تلاش برای بهبود کمی و کیفی محصول عناب از اهداف مهم جهاد کشاورزی است که با تهیه برنامه جامع محصولات خاص زرشک، زعفران و عناب و اجرایی کردن آن با ایجاد هماهنگی ادارات نسبت به صادرات آن اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برگزاری همایش ملی زرشک و عناب در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این همایش سبب رونق بخشیدن به صادرات عناب و زرشک بود.

ولی‌پور مطلق با بیان اینکه عناب باید به عنوان یک گیاه دارویی با خواص غذایی بالا به صورت تازه و خشک مصرف شود، افزود: حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بهره‌بردار از درآمد این محصول بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: عناب یک گیاه دارویی با خواص غذایی بالا و سرشار از ویتامین C است و از این میوه به عنوان داروی لعاب و نرم کننده پوست یاد شده و باعث تصفیه‌خون و کمک به هضم غذا می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.