×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همایش طب سنتی گیاهی در زرین شهر برگزار شد

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دکتر’هوشمند فرهمند فر’ متخصص طب سنتی در این همایش گفت: اولین نکته در درمان امراض جسمانی درمان غذایی است.

وی با بیان خواص داروهای گیاهی و رژیم درمانی گفت: مردم باید از خوردن غذاهای آماده یا فست فودها به شدت پرهیز کنند.

فرهمند فربا اشاره به نوپا بودن تدریس رشته طب سنتی در ایران گفت: اکنون فقط دانشگاه های اصفهان، اردکان یزد، و شهید بهشتی تهران دارای این رشته هستند و رسمی شدن تدریس این رشته از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است.

وی تصریح کرد: طب سنتی مانند طب امروزی جزیی نگر نیست وبانگاهی کل نگر تعادل میان همه عوامل سلامتی بدن را برقرار می کند تا درمان به نتیجه قطعی برسد.

این متخصص افزود: طب سنتی با توجه به مزاج و طبع بدن بیماری را بررسی کرده و در مورد امراض روحی روانی بدن نظر می دهد.

وی تاکید کرد: این طب در همه جا قابل اجراست و می تواند در همه جای دنیا رایج شود.

فرهمندفر انواع طب سنتی را شامل طب سنتی ایرانی، هندی یا آیورودا ، طب سنتی ژاپنی و چینی عنوان کرد و گفت :در دنیای رو به پیشرفت امروزی باید به گیاهان و خواص دارویی آنها و مزاج و طبع انسان بیشترتوجه شود و علم قدیم نادیده گرفته نشود.

وی با اظهار اینکه در طب سنتی با رعایت شش اصل می توان سلامتی جسم و روح و نفس را بدست آورد، اظهارکرد: برقراری تعادل میان هوا، حرکت و سکون ،خواب و بیداری، خوردنی و نوشیدنی،احتباس و استفراغ، اعراض نفسانی سبب به دست آوردن سلامتی می شود.

فرهمند فر با اعلام اینکه لازم است دولت سرمایه گذاری جدی در حوزه طب سنتی انجام دهد و دوره های آموزشی عموی برای عامه مردم فراهم سازد تا با شناخت مزاج ها واصول اولیه تندرستی از بیماریها پیشگیری کنند، افزود: در گذشته ها مردم اولین طبیب خود بودند و پس از اینکه بوسیله تغذیه عاجز از درمان خود شدند به طبیب مراجعه می کردند.

در این همایش همچنین به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

زرین شهر مرکز شهرستان لنجان در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.