×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌اندازی مقطع دکترای گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد شیروان!

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی، دانشگاه آزاد واحد شیروان (خراسان شمالی) از سال تحصیلی آتی اقدام به پذیرش دانشجوی دکترا در رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی ادویه ای و نوشابه ای می کند.

پیش از این نیز دانشگاه آزاد بجنورد فراخوان جذب ۲۵ دانشجوی رشته گیاهان دارویی در مقطع دکترا را برای سال تحصیلی ۹۳-۹۴ داده بود.

این اتفاقات در حالی در دانشگاه آزاد صورت می پذیرد که پذیرش دانشجوی دکترای گیاهان دارویی در دانشگاههای مطرح و درجه اول کشور همچون دانشگاه تهران به سختی صورت می گیرد و دانشگاه تربیت مدرس نیز پس از درگذشت مرحوم استاد دکتر امیدبیگی، تاکنون هیچ دانشجوی دکترای گیاهان دارویی پذیرش نکرده است.

اگرچه بحث درباره صلاحیت علمی دانشگاه و امکانات علمی و آموزشی و کادر هیأت علمی مورد نیاز جهت پذیرش دانشجوی دکترا جای خود دارد، اما پس از تغییر دولت و روی کار آمدن دولت راستگویان به ریاست دکتر حسن روحانی، سیاست تقویت دانشگاه آزاد در مقابل دانشگاههای دولتی از سوی دولت به شدت پیگیری می شود.

  1. 1

    واقعا جای تاسف است. چه کسی باید اعتراض کنه؟ کی پاسخ بده؟
    دقیقا فارغ التحصیلان همین دانشگاه ها فردا سر کارن. به حرحال باید یه جای باشه که بعضی از آقایون بتونن یه مدرک بگیرند و …
    به نظر من وقتی تو یه زمینه یا رشته متولی و شخصی که قدرت بالا و نفوذ داشته باشه وجود نداشته باشه حتما این اتفاقات رخ میده و در آینده بایدمنتظر اتفاقات خیلی بد در زمینه این رشته باشیم.
    البته تو شرایطی که ما تو کشور داریم شاید روی دادن این اتفاقات اصلا مهم نباشه و شاید همون افرادی که قدرت این را دارند که از روی دادن این اتفاقات جلوگیری کنند همون افرادی هستن که زمینه این اتفاقات را فراهم می کنند.
    ما باید حداقل امید وارم باشیم حداقل یک نفر یا یک گروه باشه که متخصص این رشته باشند و این افراد برای این رشته تصمیم گیرنده باشندو نه …

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.