×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه:یک متخصص طب سنتی اعلام کرد: غذاهایی با مزاج گرم برای کاهش دردهای کمر مناسب است و در مقابل غذاهای با مزاج سرد مثل گوشت قرمز، بادمجان، بامیه، خیار، هویج و گوجه‌فرنگی در هنگام کمردرد توصیه نمی‌شود.


 علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: خوراکی‌هایی مانند زرده تخم‌مرغ،خورش فسنجان به همراه گردوی فراوان، خورشت کرفس، مصرف پلو به همراه زیره، چای زنجبیل، خرما، انجیر، سیر، برگ تازه اسفناج و جوجه آب‌پز برای درمان کمردرد توصیه می‌شود.


وی ادامه داد: همچنین مصرف عسل به صورت استعمال موضعی در نواحی که درد دارد و هم به صورت خوراکی در زمانی که فرد دچار کمردرد شد توصیه می شود. 


حسینی با اشاره به اینکه درمان کمردرد زمانبر است و فرد باید صبور باشد گفت: غذاهایی با مزاج گرم برای کاهش دردهای کمری مناسب است و نسبت به غذاهایی با مزاج سرد،درد را تسکین می دهند و افرادی که دچار کمردرد شده‌اند به دنبال روشهای معجزه‌گر و سریع که در تبلیغات گفته می شود نباشند.


این متخصص طب سنتی ادامه داد: یکی از ساده‌ترین روش‌های درمانی کمردرد، گرم کردن ناحیه درد با روغن‌های مختلف یا کمپرس آب گرم است البته باید توجه کرد که پس از هر بار کمپرس چند دقیقه صبر کرد و مجدد کمپرس را انجام داد.


وی افزود: مصرف آب‌میوه های انجیر، آلو، توت و آب مرکبات به خصوص لیموشیرین برای تسکین کمردرد توصیه می شود.


حسینی گفت: مصرف غذاهای با مزاج سرد مثل گوشت قرمز، بادمجان، بامیه، خیار، هویج و گوجه‌فرنگی باید محدود شود اما در مقابل غذاهای گرم و آبکی مانند انواع سوپ‌ها و آبگوشت‌ها توصیه می‌شود.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.