×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

سلامانه : مسئول کمیته پژوهش طب مکمل پژوهشکده سرطان سینه با هشدار نسبت به وجود تعصبات پزشکی و درمان سرطان با روشهای غیرعلمی در طب سنتی گفت: به دنبال جمع‌آوری ۱۵۰۰ روش علمی هستیم تا پس از تأیید در وزارت بهداشت،اجرا شوند.


 علیرضا مجید انصاری در گفت‌وگو با فارس، گفت: در حال جمع‌آوری روش‌های طب مکمل و جایگزین در بحث کنترل و درمان سرطان‌ها هستیم به همین دلیل افراد و مراکزی که در این زمینه در کشور فعالیت می‌کنند را شناسایی خواهیم کرد و در قدم بعدی شناسایی خود را بین‌المللی کرده و روش‌های جدید را معرفی می‌کنیم.


وی ادامه داد: برخی از روش‌هایی که در طب مکمل در حوزه سرطان انجام می‌شود به روش صحیح و علمی بوده و برخی نیز برگرفته از خرافات و روش‌های غیرعلمی انجام می‌شود به همین دلیل می‌خواهیم روش‌های صحیح درمان را به مردم معرفی کنیم.


مجید انصاری گفت: احتمال می‌رود ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده روش‌ها و افرادی که به صورت علمی در درمان سرطان‌ها از طب مکمل به خصوص طب سنتی استفاده می‌کنند را شناسایی کرده و پس از انجام کارآزمایی بالینی و مرحله آزمایشگاهی آن را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنیم تا به عنوان روش‌های درمانی اجرا شوند.


مسئول کمیته پژوهش طب مکمل در پژوهشکده سرطان سینه ادامه داد: بسیاری از موضوعات در طب مکمل به خصوص طب سنتی به دلیل تعصبات موجود در گروه پزشکی و روش‌های کلاسیک مغفول می‌ماند و از طرفی مواردی وجود دارد که به دلیل اطلاعات ناصحیح جان بیمار به مخاطره افتاده است.


وی ادامه داد: به عنوان مثال سال گذشته بیماری که با روش طب سنتی نادرست تحت درمان قرار گرفته بود و به سرطان سینه مبتلا بود با وضع بسیار ناگواری به پژوهشکده مراجعه کرد که ما پیش‌بینی می‌کردیم یک هفته بیشتر زنده نماند.


مجید انصاری ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ روش مختلف در طب مکمل برای درمان سرطان‌ها وجود داد که تاکنون بعضی از آنها که به طب روز وارد شده و پایه داروهای شیمیایی آن در طب سنتی وجود داشته استفاده شده است اما از برخی روشها هنوز اصلاً استفاده‌ای نشده است که امیدواریم به خط درمان وارد شوند.


وی گفت: متأسفانه روش‌های نادرست در طب مکمل باعث شده تا بسیاری از بیماران به خصوص در موضوع سرطان سینه به مطب‌های افراد به ظاهر معروف مراجعه کنند اما با عوارض و خونریزی‌های جدید مواجه شوند به طوری که سرطان آنها نه تنها درمان نشده بلکه پیشروی هم کرده است.


مسئول کمیته پژوهش طب مکمل در پژوهشکده سرطان سینه گفت: روش‌هایی که قرار است معرفی شود فقط در حوزه سرطان سینه نخواهد بود بلکه طب مکمل کل‌نگر است؛ سرطان را به عنوان یک جزء نمی‌بیند و برای آن یک عامل را در نظر نمی‌گیرد به همین دلیل بررسی و درمان تمام سرطان‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.