×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برداشت بیش از ۶۰۰ کیلوگرم گیاه پنیرک در شهرستان فردوس

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیر جهاد کشاورزی فردوس با اشاره به اینکه این محصول برای اولین بار در خراسان جنوبی در این شهرستان کشت شده، افزود: این میزان محصول از حدود یک هکتار از اراضی این شهرستان که به صورت آزمایشی زیر کشت پنیرک رفته ، برداشت شده است .

غلامی تصریح کرد: پنیرک گیاهی علفی به ارتفاع ۶۰ سانتی‌متر و پایاست که به صورت خودرو در بسیاری از نقاط می‌روید و برای استفاده دارویی نیز کشت می شود .

مدیر جهاد کشاورزی فردوس اظهار کرد: قسمت مورد استفاده پنیرک در ایران، گل‌های بنفش رنگ خشک شده آن است و محل رویش این گیاه در ایران نواحی البرز، اطراف تهران، شمال ایران، آذربایجان، آستارا، اصفهان، نواحی مرکزی ایران، خراسان، دامغان،سمنان و کرمان می باشد.

وی ارزش هر کیلوگرم از گل های خشک شده این گیاه را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: ساییده برگ گیاه پنیرک برای شکستگی اعضاء مفید است و ترکیب گیاه پنیرک با روغن زیتون برای سوختگی و عقرب ‌گزیدگی و دم کرده ساقه و برگ آن با شکر نیز برای گرفتگی صدا مفید است .

مدیر جهاد کشاورزی فردوس همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیاه پنیرک به صورت بذر اصلاح شده در این شهرستان کاشت شده و همچنین یک گیاه دو ساله است پیش‌بینی می‌شود در سال دوم ،عملکرد سطح زیر کشت آن تا سه برابر افزایش یابد .
کاشت گیاه پنیرک در اسفند و فروردین انجام و برداشت آن نیز از نیمه خرداد تا نیمه مرداد انجام می شود . گیاه پنیرک ایران به خارج از کشور نیز ارسال می شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.