×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیاهان دارویی گلخانه‎های یزد خرید تضمینی می‌شوند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا خلف‌باغی، با اشاره به تشکیل کارگروه گیاهان دارویی در این سازمان، هدف اصلی این کارگروه را شناسایی گونه‎های اقتصادی گیاهان دارویی و تلاش برای ترویج کاشت این گونه‎ها اعلام کرد.

وی تصریح کرد: گونه‌های مختلفی از گیاهان دارویی کشور را در استان یزد داریم که در این بین تعداد کمی از این گونه‎ها سازگار با شرایط آب و هوایی استان هستند و البته کشت آنها اقتصادی نیست.

خلف‎باغی درباره گونه‎های اقتصادی قابل کشت در استان خاطرنشان کرد: به غیر از گیاه “زعفران”، گونه‌های دیگری چون‌ “آویشن باغی”، “مرزنجوش”، “گل‌زوفا”، “خارمریم”، “گیاه ختمی” و “آرتیشو” از گونه‎های بومی دارویی استان هستند که از لحاظ اقتصادی کشت آنها توجیه اقتصادی دارد.

وی معتقد است، برای ترویج کشت گیاهان دارویی باید علاوه بر سازگاری گونه با شرایط محیطی استان، جنبه اقتصادی آن را نیز برای تولیدکنندگان در نظر گرفت بنابراین کارگروه گیاهان دارویی سازمان نظام کشاورزی اقدام به شناسایی و بررسی این گونه‎ها کرده است.

این کارشناس ادامه داد: اخیراً قراردادی برای کشت برخی از این گونه‎ها در داخل گلخانه‎های استان تنظیم شده است که از طریق آن خرید محصول تولیدی از کشاورزان تضمین می‎‎شود و عمده‎ترین فعالیت سازمان در این حوزه روی این اقدام متمرکز شده است.

وی از تلاش سازمان برای برگزاری دوره‌های آموزشی کشت گیاهان دارویی برای فارغ‌التحصیلان خبر داد و گفت: به هر کدام از این افراد، علاوه بر ارائه آموزش‎های تئوری یک قطعه زمین به وسعت ۲۰۰ مترمربع برای کشت گونه‎های اقتصادی دارویی داده می‎شود تا بتوانند در عمل نیز اجرا کنند. افراد آموزش دیده خواهند توانست به عنوان کارشناس و مروج کشت گیاهان دارویی در توسعه این بخش در آینده موثر باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.