×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کاشت ۲۰۰ هکتار سماق در شهرستان هوراند

به گزارش شبکه خبری آموزشی گیاهان دارویی به نقل از باشگاه خبرنگاران تبریز، تاج الدینی ضمن با بیان این مطلب افزود: هر چند هوراند از لحاظ شهرستان شدن سابقه زیادی در شناسنامه خود ثبت نکرده است اما به لحاظ ذخیره گاه های طبیعی دارای منابع غنی جنگلی و مرتعی است.

وی سماق را ازگونه های مهم و اقتصادی در منطقه برشمرد با بیان اینکه این منطقه دارای رویشگاههای طبیعی بالغ بر ۴۰۰ هکتار است افزود: از گونه های جنگلی دیگر می توان به سرخدار، بلوط، ممرز، افرا، فندق و زغال اخته اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند ادامه داد: از این میان گونه سماق به لحاظ اقتصادی تاثیر فراوانی در اقتصاد منطقه و معیشت اهالی آن داشته است بطوریکه با اقبال خوب مردم هوراند و با تلاش کارشناسان و مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی بالغ بر ۲۰۰ هکتار سماق به صورت دست کاشت از سال ۱۳۸۸ تاکنون در این منطقه غرس شده است.

وی اضافه کرد: در راستای اهداف سازمانی تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا با تهیه و توزیع نهال این گونه و کاشت آن توسط اهالی منطقه، زمینه لازم جهت درآمدزایی و ایجاد اشتغال،جنگلکاری و جلوگیری از فرسایش خاک فراهم گردد.

لازم به ذکر است؛با کشت هر ۲ هکتار تعداد یک شغل برای هر نفر ایجاد می گردد و سالانه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر درآمدزایی دارد که این خود گویای ظرفیت اشتغال زایی این گونه در منطقه است و می توان با تمرکز بر کاشت این گونه و سایر گونه های اقتصادی منطقه، شیب روند تخریب جنگل‎ها را کاهش داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.