×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : چهارشنبه, ۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

سلامانه : برخی از افراد معده ضعیف و به‌دنبال آن، هضم ضعیفی هم دارند. از نظر طب سنتی، یکی از راه‌های مدارا با معده ضعیف، کم کردن حجم غذای دریافتی است.


دکتر محمود خدادوست، متخصص طب سنتی در این باره به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «اگر معده‌تان ضعیف است، باید از مصرف کنجد و شنبلیله پرهیز کنید چون هر دوی این خوراکی‌ها باعث ضعف بیشتر معده می‌شوند. شما باید حجم غذای مصرف خود را کم کنید و خوراکی‌هایی مانند مربای زنجبیل، مربای آمله، مربای هلیله، ماش، بادام، عسل و گشنیز را در برنامه غذایی خود بگنجانید».


معاون طب سنتی وزیر بهداشت تاکید کرد که گوشت‌هایی مانند گوشت جوجه مرغ، دراج، تیهو، کبک و گنجشک، جزو گوشت‌های لطیف و سریع‌الهضم هستند و مصرف آنها برای افرادی با معده و هضم ضعیف، مناسب است.


وی یادآور شد: «این بیماران برحسب مزاج خود می‌توانند گوشت جوجه مرغ را با دارچین، زعفران، زیره سبز یا سیاه، سماق، آب انار یا آبلیمو مزه‌دار و مصرف کنند. ضمن اینکه مصرف خوراکی‌هایی مانند مویز، کرفس و نعنا هم برای آنها مانند سایر بیماران مبتلا به ناراحتی‌های معده، مفید است».


خدادوست خاطرنشان کرد که در بین نوشیدنی‌های مختلف هم شربت لیمو، آب سیب، آب به، شربت انار و آب گلابی که با کمی شکر قوام آمده باشد، برای افرادی که از ضعف معده رنج می‌برند، بسیار مناسب خواهند بود.  


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.