×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : مزاج گرم و خشک یکی از چهار مزاج اصلی در طب سنتی است.


دکتر غلامرضا کردافشاری درباره خصوصیات افرادی با این نوع مزاج به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید: «کسانی که مزاجشان گرم و خشک است، معمولا افراد لاغری هستند و رنگ صورت و سفیدی چشم‌هایشان هم به زردی می‌زند. پوست این افراد، گرم و خشک است و تحمل تابستان و گرمایش را هم ندارند».


وی تاکید می‌کند که فصل زمستان برای افرادی با این مزاج که کم‌خواب هم هستند، مناسب‌تر است.


استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران می افزاید: «یکی از نشانه‌های افرادی که چنین مزاجی دارند، این است که تمایل بیشتری به خوردن ترشی‌هایی مانند لواشک و سرکه و خوراکی‌های سردی مثل کاهو و خیار از خود نشان می‌دهند. در حالیکه این افراد میل کمتری به خوردن خوراکی‌های شیرین و ادویه‌ها دارند».


کردافشاری خاطرنشان می‌کند که افرادی با مزاج گرم و خشک، ممکن است با مصرف شیرینی‌ها و ادویه‌ها دچار خارش، جوش و حتی علایمی از عصبانیت هم بشوند. «یکی از بارزترین خصوصیات اخلاقی چنین افرادی این است که به‌سرعت عصبانی و به‌همان سرعت هم آرام می‌شوند. آنها، افرادی پرجنب و جوش، پرانرژی، باهوش و پرحرف هستند».


وی به نکته جالب دیگری هم اشاره می‌کند: «معمولا شعله عصبانیت در فصل تابستان در افرادی با مزاج گرم و خشک که غذای گرمی هم مصرف کرده‌اند، روشن می‌شود. به‌همین خاطر هم بهتر است که با خوراکی‌هایی مانند هندوانه یا یک لیوان شربت خنک، عصبانیت و خلق ناآرام آنها را آرام کنید».  


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.