×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شش هزار بوته گون در شهرستان سمیرم طعمه حریق شد

رییس شورای اسلامی بخش پادنا منطقه وقوع حریق را ˈقره یالˈ اعلام کرد و گفت: کارکنان محیط زیست و روستاییان با تلاش زیاد در حال مهار آتش هستند.

ˈمحمد عبدالیˈ با اشاره به اهمیت گون های این منطقه، اظهارکرد: ورزش بادهای فصلی در این منطقه، نقش زیادی در گسترش این آتش سوزی دارد.

وی اضافه کرد: با تلاش مردم منطقه و محیط زیست شهرستان سمیرم، آتش سوزی مهار شد اما به علت وزش باد ، قسمت هایی از گون های منطقه بار دیگر دچار آتش سوزی شد.

رییس شورای اسلامی بخش پادنا، باردیگر نبود خودروی آتش نشانی در بخش پادنا را یادآور شد و اظهار کرد: فرماندار سابق خودروی آتش نشانی اهدایی امور روستایی استانداری اصفهان به روستای سادات آباد این بخش را بدون درنظر گرفتن وسعت این بخش به بخش دیگری هدیه کرد.

عبدالی افزود: هر سال شاهد آتش سوزی های متعدد در محدوده وسیع بخش پادنا هستیم که آخرین آن آتش گرفتن باغ ها و مراتع ˈ آب ملخ ˈ و مراتع ˈ زمان کهریز ˈ در مرز سمیرم با استان فارس در چند روز گذشته بود.

رییس شورای اسلامی بخش پادنا افزود: اگر مسوولان فرصت و توان بازگرداندن خودروی آتش نشانی این بخش را ندارند، دست کم ۱۰ کپسول بزرگ مهار آتش برای مواقع بحرانی به این منطقه اختصاص دهند.

گون در سرزمین ایران نزدیک به ۸۰۰ گونه است و هیچ گونه گیاهی دیگری از چنین تنوعی برخوردار نیست.

دامنه رویش گون ها وسیع است، بطوری که از دشت تا بلندای سه هزار متری کوه ها را در برگرفته و انواعی از آن به شکل های درختچه، بوته و علف در اکثر نقاط ایران مشاهده می شود.

اگرچه ممکن است یک بوته گون در ظاهر کم اهمیت و ناچیز به نظر برسد، اما مجموعه هایی از گون ها در سطح کوهستان، محیط ویژه ای پیرامون خود پدید می آورند که نقش مهمی در تعادل و چرخه طبیعت ایفا می کنند.

این گیاه نقش موثری در تولید عسل طبیعی گون و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیلاب های فصلی دارد.

روستای نمونه سیور در طرح بین المللی زاگرس مرکزی در فاصله ۶۰کیلومتری جنوب غرب شهرستان سمیرم و در دامنه های رشته کوه دنا بعنوان یکی از محورهای صعود کوهنوردان به این قله بلند واقع شده است.

شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰هزار جمعیت دارای ۴۵۵ هکتار عرصه ملی و ۳۳۰ هزار هکتار مراتع و جنگل های طبیعی از نوع خوب و متوسط در ۱۶۰کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

  1. رز

    تاسف داره

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.