×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

سلامانه : یک متخصص طب سنتی یک برنامه غذایی مناسب برای تقویت کلیه، مجاری ادرار و دفع سنگ‌های کلیه پیشنهاد داد و گفت: در این رژیم غذایی، مصرف روغن،ترشی، شربت،حبوبات و سبزی‌های مفید توصیه شده است.


 مریم مقیمی در گفت‌وگو با فارس گفت: با توجه به شیوع نسبتاً بالای سنگ های کلیه و مجاری ادراری یکی از سؤالات رایج این بیماران این است که چه نوع رژیم غذایی را دنبال کنند.یکی از توصیه‌های طب سنتی در این زمینه مصرف روغن ،ترشی، شربت ،غذا و سبزی‌های مفیدی است که به تقویت کلیه و مجاری ادرار کمک می کند.


روغن‌های مفید: روغن‌ بادام، روغن کنجد، روغن زیتون


وی ادامه داد: روغن بادام در گرمی و سردی معتدل است و مصرف آن در افرادی که خروج قطره قطره ادرار دارند مفید بوده و به دفع سنگ‌های ادراری کمک می‌کند. روغن کنجد نیز دارای خواص کنجد بوده و در رفع سوزش ادرار مؤثر است چرا که از خواص مهم روغن زیتون، شکستن سنگ‌های ادراری و ادرارآور بودن است.


ترشی‌ مفید؛ ترشی مارچوبه


این متخصص طب سنتی گفت: مارچوبه شکننده سنگ‌های کلیه و مثانه و پاک‌کننده کلیه و ادرارآور و از بین برنده بیماری‌های کلیه و مثانه است.


شربت‌های مفید: ‌آلبالو، مارچوبه ،آب و عسل و شکر و لیموترش


مقیمی ادامه داد: لیمو مقوی معده است و شربت آن با شکر یا عسل برای این بیماران مفید است. در مقالات طب جدید ثابت شده که لیموترش به علت اثرات آلکالیزه کننده، دفع‌کننده سیترات و آنتی‌اکسیدان در درمان سنگ کلیه به خصوص در بیمارانی که علت بروز سنگ در مجاری ادرارشان، دفع کم سیترات در ادرار (هایپوسیتراتوری) است، سودمند است.


غذاهای مفید


وی تصریح کرد: زرده تخم‌مرغ نیمه برشته شده برای این افراد توصیه می شود چرا که خون تمیز تولید می‌کند و فضولات اندکی بر جای می‌گذارد و برای زخم‌های کلیه و مثانه مفید است و سریع هضم می‌شود.


مقیمی گفت: مصرف گوشت جوجه کبوتر در روغن کنجد (بدون آب و نمک) موجب خرد شدن سنگ مثانه و خارج شدن آن می‌شود.


حبوبات مفید: ماش مقشر (پوست کنده)، باقلا، نخود


وی ادامه داد: ماش از بهترین حبوبات است و برای بیماری‌های کلیه مفید است همچنین آب جوشانده باقلا از تولید سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. نخود نیز خون سالم در بدن تولید می‌کند و بازکننده گرفتگی‌های کلیه بوده و خوردن آب پخته آن با کمی نمک ادرارآور است.


سبزیجات مفید: کرفس، مارچوبه، کنگر، کاکوتی، شوید، پونه


این متخصص طب سنتی افزود: کرفس ادرارآور است و کلیه و مثانه را پاکسازی می‌کند و سنگ مثانه را از بین می برد. کنگر مقوی دستگاه گوارش بوده و برگ آن ادرارآور است. شوید نیز ادرارآور بوده و برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است و درد کلیه و مثانه را بهبود می‌بخشد. همچنین پونه نیز ادرارآور است.


زیتون پرورده، سیر، کدو


مقیمی افزود: زیتونی که در آب و نمک پرورده باشد و با غذا خورده شود نه قبل و بعد آن، مقوی معده و پاکسازی کننده آن است. سیر ادرارآور است و برای کسانی که ادرارشان قطره قطره خارج می‌شود مفید است و سنگ‌های کلیه را از بین می‌برد. کدو نیز تقویت کننده مجاری ادرار است.


 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.