×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه شهرستان ریگان با راه‌اندازی مجموعه فرآوری گیاهان دارویی

پرویز جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: با توجه به اینکه گیاهان دارویی از جمله کلپوره‌، آویشن و زیره در مناطق کوهستانی ریگان به وفور یافت می‌شود، طرح تولید اسانس و بسته بندی گیاهان دارویی در این شهرستان توجیه‌پذیر است.

وی بیان داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه ریگان وجود دارد و یکی از آنها گیاهان دارویی است که با بو و عطر خود هر رهگذری را مجذوب می‌کند.

جلالی با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در شهرستان و توجه به نقاط قوت و ضعف آنها تصریح کرد: با این کار علاوه بر تاثیر در اقتصاد، اشتغال پایداری را نیز به وجود می‌آوریم و در این راستا برنامه‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذار در دستور کار داریم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان بیان داشت: سالانه بیش از ۵۰ تن انواع گیاه دارویی از جمله آویشن‌، کلپوره‌، زیره، بادام کوهی و… در شهرستان ریگان تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مجموعه‌هایی برای خشک کردن، بسته‌بندی و تولید اسانس و اسپری‌های خوشبو کننده طرح توجیه‌پذیری است که باید توسط سرمایه‌گذاران اجرا شود و حتی در این زمینه می‌توان نگاه صادراتی داشت.

جلالی تصریح کرد: از تمام‌ سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌شود و تسهیلات خوبی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان آماده هرگونه همکاری و حمایت در جهت جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف این دستگاه است.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذاران به مناطق کمتر توسعه یافته توجه کنند، چرا که در این مناطق به ویژه شهرستان ریگان علاوه بر ظرفیت‌های مناسب، امتیازات و تسهیلات خوبی در اختیار این افراد قرار داده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.