×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

گفتگوی سلامانه با دکتر محمدی کنگرانی، روان‌پزشک

نقش ماساژ در بهبود رابطه جنسی

سلامانه :در طب جایگزین، روشی به‌نام ماساژدرمانی برای شل کردن عضلات و رسیدن به آرامش جسمانی و روانی وجود دارد. 



دکتر حامد محمدی کنگرانی، روان‌پزشک به خبرنگار پایگاه خبری سلامانه می‌گوید که ماساژدرمانی‌ می‌تواند در بهبود روابط زناشویی هم موثر باشد. 



این مشاور خانواده می‌افزاید: «ماساژ، باعث ترشح موادی به‌نام اندورفین که جزو مواد ضد درد هستند، در عضله می‌شود. به‌همین دلیل هم ماساژ می‌تواند باعث کاهش دردها، کاهش تنش‌های عضلانی، ایجاد احساس آرامش و شادابی، بشود. آرامش روانی و کاهش تنش‌های عضلانی ناشی از ماساژ، می‌تواند راهی موثر برای آمادگی زوج‌ها به منظور شروع یک رابطه جنسی خوب و لذت‌بخش باشد. با این حساب، بد نیست که زوج‌های ما، قبل از برقراری رابطه جنسی، کمی همدیگر را ماساژ بدهند تا آمادگی لازم برای برقراری رابطه را به‌خوبی پیدا بکنند.» 



عضو کمیته روان‌درمانی انجمن روان‌پزشکان ایران ادامه می‌دهد: «به عقیده مستر و جانسون، روش‌های که روی احساسات افراد تمرکز می‌کنند، می‌توانند به برقراری بهتر رابطه جنسی، کمک کنند. یکی از این روش‌ها، ماساژ است.»


دکتر محمدی تاکید می‌کند که ماساژ، باعث می‌شود که افراد، نقاط حساس و تحریک‌پذیر بدن خود را پیدا بکنند و این مساله به کسب لذت جنسی بیشتر طرفین، کمک خواهد کرد. «تمام رابطه جنسی، به لذت ارگاسم برنمی‌گردد و خیلی از آن به میزان صمیمیت افراد نسبت به هم مربوط می‌شود. هرچه که زوج‌ها، با هم صمیمی‌تر باشند و نقاط حساس بدن خود و فرد مقابلشان را بیشتر بشناسند، بیشتر هم از رابطه جنسی‌شان لذت خواهند برد. ضمن اینکه لذت حس ارگاسم یا رسیدن به ارگاسم در چنین افرادی، قوی‌تر و بهتر هم خواهد بود.»

  • ایرج


    ۳۷ 
     ۴۱

    یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ – ساعت : ۱۴:۱۳:۳۵

  • مونارادمند


    ۴۲ 
     ۳۵

    یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ – ساعت : ۱۳:۵۸:۱۹

  • برچسب ها :

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.