×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

به گزارش شبکه خبری گیاهان دارویی و ترکیبات طبیعی به نقل از فارس، محمدجواد نظری‌مهر صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: جهان‌نما در گلستان قرار دارد ولی تاکنون به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، گیاهان دارویی که در این منطقه می‌روید در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی از مقامات ارشد استان خواستار پیگیری جدی در منطقه جهان‌نما به منظور توسعه کشت گیاهان دارویی شد و تصریح کرد: این منطقه با دارا بودن چشمه‌ساران بسیار خوب و آب معدنی، مستعد توسعه گیاهان دارویی است اما فقدان بهداشت و درمان در آنجا لزوم برنامه‌ریزی و جدیت را دوچندان می‌کند.

رئیس کارگروه زراعت گیاهان دارویی گلستان نیز اظهار داشت: از سرمایه‌گذارانی که علاقمند به توسعه و کشت گیاهان دارویی در سطح استان هستند حمایت می‌شود البته آنها پس از ارائه و بررسی در کمیته گیاهان دارویی می‌توانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند.

اسماعیل اسفندیاری‌پور به آموزش عطار‌‌های سنتی برای شناخت صحیح گیاهان دارویی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از تعیین لیست گیاهان اولویت‌دار، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان به عنوان مجری نظارت فنی پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

وی یادآور شد: در بهار امسال همایش گیاهان دارویی در سطح ملی برگزار شد که دو نفر از تولیدکنندگان گلستانی به نام‌های سلیمانی و عارف حائز رتبه برتر کشوری شدند.

رئیس کارگروه زراعت گیاهان دارویی گلستان با تاکید بر اینکه گلستان ظرفیت خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد اضافه کرد: گیاهان دارویی عمدتاً چند ساله و دائمی هستند و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند.

اسفندیاری‌پور در خصوص طرح ملی سرخدار اظهار داشت: این طرح در شش بخش مورد بررسی قرار گرفته است و بنا داریم تولید نهال در عرصه آزمایشگاهی و استخراج تاکسول را انجام دهیم.

وی افزود: قرار است در سفر بعدی رئیس جمهور به گلستان این طرح با نگاه ویژه و انحصاری به دلیل ارزش اعتباری و قیمت بالای این گیاه دارویی دیده شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.