×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

آخرین اخبار

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر



بیماریهای مختلف را با گیاهان

دارویی و عسل درمان کنیم

 

دانشمندان آمریکایی به تازگی دست به آزمایشهای جالبی زده اند. آنها در یک نوبت به افراد مسن از نوشابه هایی که با گلوکز شیرین شده بود و در نوبت دیگر از نوشابه هایی که با ساخارین شیرین شده بودند. استفاده کردند. این محققان برای ازمایشهای حافظه این افراد یک سری تست های روانی درباره حافظه . به انها محول کردند و به وسیله این تست ها پارامتر های حافظه انها را اندازه گیری کردند. نتیجه این ازمایشها معلوم کرد هنگامی که افراد به جای نوشابه های ساخارینی از نوشابه های حاوی گلوکز استفاده میکنند . در انجام تست های حافظه موفق تر هستند .بخصوص در زمینه به خاطر سپردن لغات موفقیت آنها چشمگیر است. 

از طرفی ویتامین D موجود در عسل اعمال بین کلسیم و فسفر را تنظیم میکند و در نتیجه اعصاب کار خود را خوب انجام میدهد. اعصابی که با یونهای کلسیم و فسفر همبستگی دارند. امروزه معلوم شده است تمام نقاط انها نگهدارنده حافظه میباشند. از نظر علمی صمغ موجود در عسل نمیگذارد جدار عروق سفت شود و حالت الاستیسیته خود را از دست بدهدو جدار عروق را نرم نگه میدارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب میرسد و مطالب بهتر در حافظه می ماند و کمتر به دست فراموشی سپرده میشود. ازسوی دیگر عسل دارای مقدار فراوانی گلوکز است.دانشمند عسل شناس هوماد در صد مواد شیره عسلی اسپرس را با عسل فراهم شده از اسپرس چنین مقایسه کرده است.  

بیماریهای گوش

درمان دمل داخل گوش

برگ درخت گل سرخ را جوشانده و با عسل خالص مخلوط کرده و روزی چند بار هر بار دو قطره در گوش بچکانید.

درمان بند آمدن چرک گوش

برگ درخت زیتون را سایییده با عسل مخلوط کرده در گوش بگذارید چرک بند میاید.

درمان درد گوش

الف: آب انار را جوشانده با عسل مخلوط نموده در اطراف گوش بمالید.

ب: نعناع تازه را کوبیده و آب آن را بگیرید و با عسل مخلوط نموده روزی ۳ بار هر بار ۲ قطره در گوش بچکانید.

ج: رب انار را با عسل مخلوط نموده ودر گوش بچکانید جهت تسکین درد گوش موثر می باشد

بیماریهای حلق

رسول اکرم (ص)می فرماید:” عسل شفای هر دردی است. خوردن عسل ناشتا بلغم را دفع . سودا را برطرف و ذهن را صاف میکند.”

عسل بهترین درمان انواع گلو درد است و برای معالجه سختی عمل بلع و خشکی گلو و درمان سرفه های زیاد هم توصیه میشود و می تواند لیزابه های بلغمی (اخلاط) را جذب و از عمق بدن بیرون بیاورد .

هیپو کرات فیلسوف و پزشک یونانی عسل گرم شده را برای جلوگیری از سرفه های تند و سرکش (سیاه سرفه ) که در درون گلو و حنجره می ریزد توصیه میکند این عمل چرک های گلو را پاک میکند . سودمندی و اثر درمانی این کار مورد تایید سه پزوهشگر دیگر از جمله زایس قرار گرفته که تاکید بر این دارد که ذرات بسیار فشرده ای که در قند های عسل و اسانس های فرار آن وجود دارد موجب این توانایی و درمانی می گردد.

استوله لوزه های چرکین را با عسل بهبود بخشیده است به عقیده وی در ظرف دو هفته با مصرف روزانه عسل سه قاشق غذا خوری بعد از غذا باسیل های چرک زخم نابود خواهند شد.                        

درمان یبوست

خاصیت ملین بودن عسل از دیر باز شناخته شده است و غیر قابل انکار است . کسانی که دارای یبوست هستند بهتر است به جای شکر سفید از عسل یا شکر خام استفاده نمایند. عسل یک ملین بوده و به مخاط روده آسیب نمی رساند . بنابراین می توان از سنین کودکی مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر عسل مسهل ساده و سبکی است که نقش بسیار سازندهای در رفع یبوست ساده و کهنه دارد لوتینگر معتقد است که این حالت در مان مسهلی عسل که از سوی پزوهشگر دیگری به نام هیپوکرات تایید گردیده است. جوش ها و بهم ریختگی معده (غلیان و هیجان ) را نیز بر طرف می سازد و سر انجام بر آن است که عسل یک ماده فراگیر و گراما بخش است.

به عقیده متخصصین رزیم درمانی کشو رمان مصرف جوشانده سبوس گندم همراه با عسل بهترین دارو برای افراد مبتلا به یبوست است که هم سهل الهضم و هم سهلالتجزیه می باشد.

سایر روشهای درمان

الف: ۱۵ الی ۲۰ گرم شنبلیله را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نموده و روزی سه فنجان قبل از غذا میل نمایید.

ب: ۲۰ الی ۴۰ گرم میوه تازه آقطی (یاس کبود) را در یک لیتر آب یا شیر مخلوط کنید و ده دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن با ۲۵۰ گرم عسل شیرین نموده صبح ناشتا به فاصله نیم ساعت هر بار یک لیوان در دو یا سه مرحله از آن بنوشید.

ج: خوردن شیر و عسل روزی دو لیوان علاوه بر خواص فوق العاده ای که دارد برای رفع یبوست هم بسیار نافع است و خوردن یک قاشق مربا خوری یا غذا خوری عسل هم بعد از هر وعده غذا برای جلوگیری از یبوست بسیار موثر میباشد

اسهال ساده (دیسانتری)

روشهای درمان

الف:پوست. گوشت و هسته انگور را کوبیده با هم وزن خود عسل مخلوط نموده و روزی سه قاشق غذاخوری مصرف نمایید ان برای درمان اسهال خونی بسیار نافع است .

ب: بقراط حکیم خوردن کلم ÷خته با عسل را در رفع دیسانتری موثر میداند.

درمان استسقاء (آب آوردگی)

سرکه که در آن اندکی ماذیون خیسانده باشند مخلوط با عسل جهت استسقاء مفید است

ترک اعتیاد

معتادان به تریاک و مواد مخدر می توانند جهت ترک اعتیاد دانه های اسپند را بو داده و بعد کوبیده با عسل مخلوط کرده . میل نمایند.

درمان مسمومیت

خوردن مخلوطی از شوید (شبیت. شویگران ) و عسل مسمومیت را درمان و در صورت مداومت ایجاد استفراغ می نماید.

کسی که با تریاک مسموم شده باشد قبل از خارج شدن از معده او می توان مقداری عسل را در آب گرم حل نموده و به او بخورانید و او را وادار به استفراغ نمود . تریاک از معده او خارج شده و از خطر سم رهایی می یابد.

خوردن تره با عسل پاد زهر سموم مخصوصا مسمومیت های غذایی است

درمان انواع کرم

الف:دو کیلو کلم قرمز را خرد کرده و اب ان را بگیرید و هم وزن ان عسل مخلوط کنید. س÷س ان را جوشانده تا به صورت شربت غلیظی در اید کف ان را گرفته و بگذارید سرد شود. روزی سه بار هر بار یک قاشق غذا خوری میل نمایید تغذیه ان هر نوع کرمی را بر طرف و دفع می نماید

ب:در درمان کرم های روده .لیمویی را با پوست و گوشت و دانه های ان له نموده و به مدت ۲ ساعت در یک لیوان شربت عسل بخیسانید سپس صاف کرده و قبل از خواب بنوشید.

ج: اگر بچه ای کرمک دارد تخم لیموی له شده را با هم وزن ان عسل مخلوط نموده و قبل از صبحانه یک قاشق چای خوری به او بدهید.

درمان دردهای پراکنده در شکم

زنیان ۱۰ گرم . بادیان ۱۰ گرم . تخم کرفس ۱۵ گرم . همه را نرم کوبیده و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزی چهار قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.

تمایل به گل خوردن

این تمایل بیشتر در زنان باردار دیده میشود و در اطفال هم گل خوردن شایع است و باید هر چه زودتر درمان شود زیرا به کم خونی انها منجر خواهد شد.

روشهای درمان

الف: نمک ۵ گرم . تخم شوید ۱۰ گرم . تخم ترب ۱۰ گرم . همه را بزم کوبیده و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزانه یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.

ب: ۵ گرم ÷ودر تخم کرفس را با یک استکان عسل مخلوط نموده و روزی سه وعده و هر وعده یک قاشق غذا خوری مخلوط را همراه با یک لیوان شربت عسل بنوشید.

نوجه : برای کودکان نصف قاشق چای خوری استفاده شود.

درمان انگل های دستگاه گوارش

کرم اسکاریس

۸گرم پودر گل بو مادران را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط کرده و یک قاشق غذاخوری قبل از صبحانه میل نمایید ان کشنده کرم اسکاریس و بعضیاز انگل های دستگاه گوارش بوده و سبب مرگ و دفع انها میگردد.

کرم کدو

روش های درمان

بزرگسالان

الف: ۵۰ تا ۱۰۰ گرم تخم کدو را کوبیده و با ۲۰۰ گرم عسل مخلوط نموده و صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری میل نمایید.

ب: مقداری پونه را کوبیده اب ان را بگیرید و با عسل و نمک مخلوط کنید جهت دفع کرم کدو نافع است

خردسالان

الف: ۲۵ الی ۵۰ گرم مغز تازه تخم کدو را کوبیده  وهم وزن ان عسل اضافه نموده و خوب مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری قبل از خواب به کودکان بدهید.

ب: دو حبه سیر را در یک لیوان شیر جوشانده و با عسل شیرین کنید و این جوشانده خوش طعم را قبل از خواب به طفل بدهید تا کرم دفع شود.

درمان سستی کمر

الف: روزی یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نموده ودر لیوان انقدر به هم بزنید تا مانند خمیر شود آن را صبح ناشتا میل نمایید.

ب: تخم مرغ و خرما را در روغن زیتون سرخ کرده و عسل به آن افزوده شود و میل نمایید.

ج: حلوای نرم که از عسل و آرد گندم و زعفران تهیه شود بسیار نافع است.

د:عود صلیب (احمد و محمود) دو دانه که تقریبا به وزن ۴۰ گرم باشد بجوشانید و پس از صاف کردن با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده روزی یک قاشق غذاخوری صبح ناشتا و شب قبل از خواب میل نمایید . آن بسیار موثر خواهد بود.

جهت ازدیاد نطفه

حضرت علی(ع) می فرماید:شیر و عسل مواد حیاتی را در نطفه تقویت می کند.. آنان که از نعمت فرزند محرومند سزاوار است از شیر و عسل آمیخته بهم بنوشند.

خوردن آب پیاز با عسل به نسبت ۱به ۲ در وقت خواب یک داروی ساده و بینظیر در ازدیاد نطفه است.

طریقه مصرف: یک استکان آب و پوره پیاز . ۲ استکان عسل را باهم مخلوط و روزی سه قاشق غذاخوری میل نمایید.

بیماریهای ریوی

درمان برونشیت ( ذات الریه. سینه پهلو.)

روش های درمان

الف: مقداری شنبلیله را پخته و همراه با عسل روزی سه قاشق غذاخوری میل نمایید.

ب: صبح و ظهر و شب هر دفعه یک قاشق غذاخوری آب ترب با عسل میل نمایید.

ج: مقدار مساوی عسل را با آب لیمو مخلوط کرده بنوشید.

د:تخم شنبلیله ۱۰ گرم . مویز ۲۰ دانه. نمبر هندی ۲۰ گرم (بدون هسته) . انجیر ۱۵ عدد. همه را نرم کوبیده با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزی سه قاشق مربا خوری از آن میل نمایید.

درمان آسم (تنگی نفس)

روش های درمان

الف: ۶۰ گرم ریشه سنبل الطیب را در یک لیتر آب گرم بریزید سپس ان را به مدت  ۱۲ ساعت به حالت خود بگذارید بعد ان را صاف نموده با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن را بنوشید.

ب: لعاب بادرنجویه (حشیشه النحل) مخلوط با عسل برای تنفس تنگی مفید است.

ج: شلغم را رنده نموده و با مقدار مساوی عسل مخلوط  و روزی سه قاشق غذاخوری بعد از غذا میل نمایید. در معالجه سیاه سرفه و آسم مفید می باشد.

استنشاق عسل

 استنشاق عسل به صورت بخور از دیر زمان معمول بوده و نتایج درخشان درمان و روش حاصل در کتاب ها آمده است . از جمله به بررسی مشاهدات کیزل اشتاین روی ۲۰ بیمار که مبتلا به تحلیل رفتگی مجاری بالایی دستگاه تنفس در حین تکامل فردی شدند. می پردازیم . نامبرده به جای گرد معمولی در استنشاق محلول ۱۰ در صد عسل استفاده کرد.

مدت هر جلسه ۵ دقیقه بود. بین ۲۰ بیمار تحت درمان فقط دو بیمار بهبود نیافت. باید توجه داشت که بیماران مزبور مدت ها با روش معمول تحت درمان بودند اما بهبودی محسوی نمی شد.

با استنشاق محلول عسلی که حاوی ۱۰ و ۵۰ در صد ویتامین های a. b. c. بودند نتیجه درمان قابل ملاحظه بود و به زودی تمام بیماران درمان یافتند. استنشاق عسل بر مخاط بینی و گلو و همچنین روی خانه های ششی (ریوی) اثر میکند و از آنجا به خون می رود . به دین ترتیب به نظر میرسد بخور موجب از بین رفتن باکتری های موضعی و به طور کلی تقویت بدن میشود.

توجه : درمان به وسیله استنشاق را می توان زیر نظر پزشک معالج ادامه داد.

درمان تقویت معده

روش های درمان

الف: با آرد گندوم و عسل و زعفران حلوا درست نموده و میل نمایید.

ب: ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط نموده و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید .

ج: شیر و عسل برای معده بسیار نافع است و روده ها را نرم میکند. به سالمندان توصیه میشود اگر میخواهند شیر در معده آنها سریع تر هضم شود با عسل میل نمایند.

درمان زخم معده

روش های درمان

الف: انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط نموده و میل نمایید بسیار نافع است.

ب: ۲۰ گرم برگ و ریشه کاسنی را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کرده آن را با عسل صبح ناشتا دو فنجان میل نمایید.

ج: هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.

درمان درد معده

امام صادق (ع) فرموده است” خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف میکند.”

هنریش و رویز در کاوشهای خود در سالهای مختلف عسل را برای درمان دردهای معده مفید دانسته اند.

درمان نفخ معده

امام صادق (ع) “خوردن عسل با سیاه دانه جهت رفع گازهای شکم (نفخ معده) مفید است”

روشهای درمان

الف: کره و عسل برای نفخ معده مفید است.

ب: یک قاشق چای خوری پودر زنیان را با یک استکان عسل مخلوط نموده و بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای خوری میل نمایید.

ج: تخم کرفس ۱۵ گرم . بادیان (رازیانه) ۱۰ گرم . زنیان ۱۰ گرم . همه را نرم کوبیده و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزی سه قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.

درمان ترش کردن معده

در موقع ترش کردن معده و باد گلو (آروغ زدن ) و بدون اراده آب از دهان جاری شدن که از علایم سردی معده است جهت معالجه باید تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق مربا خوری عسل میل نمایید.

درمان آروغ  زدن (سکسکه)

روش های درمان

الف: فلفل سیاه نیم مثقال. زنجبیل نیم مثقال. سراب یک مثقال . گل ارمنی یک مثقال . همه را نرم کوبیده و با یک استکان عسل مخلوط و روزی سه قاشق چای خوری میل نمایید.

روزی یک قاشق چای خوری میل نمایید و پس از بهبودی مصرف را قطع کنید.

درمان ورم معده

سه قاشق غذاخوری پودر ریحان را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط روزانه سه استکان مصرف کنید درمان کننده ورم معده . روده و یبوست است.

درمان انواع ناتوانی های جنسی

روش های درمان

الف:در درمان انواع ناتوانی های جنسی (کندی و سستی نعوظ و……) عسل و زنجبیل موثر واقع میشود. مصرف زنجبیل برای هر وعده ۵ گرم (یک قاشق چایخوری) است که باید با یک استکان عسل مخلوط گردد و روزی سه قاشق مربا خوری مصرف شود.

ب: قرنفل. عود. فلفل. از هر کدام ۱۰ گرم نرم ساییده و با ۲۵۰ گرم عسل و یک گرم زعفران مخلوط کنید و روزی سه قاشق مربا خوری میل نمایید. برای دیر انزال شدن و سستی کمر نافع است.

ج:زعفران ۱گرم . زیره ۱۰ گرم. مغز گردو یا بادام ۱۰۰ گرم . همه را خوب بکوبید و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نمایید و روزی دو قاشق غذاخوری بعد از صبحانه و شام میل نمایید. برای رفع ناتوانی جنسی و افزایش تمایل و قدرت جنسی بسیار مفید است.

د:قدامه شیرازی ۱۵ گرم . تخم شاهی و پیاز هر کدام ۵۰ گرم .همه را کوبیده با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نموده و روزانه سه قاشق مربا خوری میل نمایید. زیاد کننده شهوت است.

ه: کسانی که مبتلا به ضعف قدرت تناسلی . سرعت انزال و یا عدم نعوظ هستند اگر به مقدار ۲ جو مومیایی را در ۴۰ گرم عسل حل کرده و میل نمایند و سه روز ادامه دهند به حد اعلا از این بابت تقویت خواهند شد.

مومیایی دارویی است کمیاب و ذیقیمت و در مداوا سریع الاثر . بهترین نوع مومیایی آن است که از کوههای استان فارس به دست میاید هم خوراکی است و هم به صورت ضماد به کار میرود.

افراد مسن که به ضعف قوه باه مبتلا هستند . روغن زیتون عتیق را با عسل از هر کدام ۷۵ گرم مخلوط نموده . سه روز روزی سه قاشق مربا خوری بخورند یا یک قاشق چای خوری پودر تخم شاهی را با یک استکان عسل روزی سه بار هر با یک قاشق مربا خوری میل نمایند.

درمان خستگی جنسی

خوردن یک لیوان آب لیمو با عسل پس از هر آمیزش جنسی برای زن و مرد بسیار موثر واقع میشود و مقداری از انرزی از دست رفته را جبران میکند.

تقویت اسپرم

الف: کسانی که اسپرم آنها خیلی ضعیف است و بچه دار نمیشوند میتوانند از معجون زیر (شیر+ عسل+تخم مرغ+پیاز) یک روز در میان و به مدت یک ماه استفاده کنند و نتیجه اش را ببیننند. ضرر ندارد.

ب: دو قاشق آب پیاز . دو قاشق عسل را در یک لیوان شیر حل کرده و قبل از خواب میل نمایند. بهترین داروی محرک قوه باه و ازدیاد اسپرماتوزوئید است.

بیماریهای قلب

روش های درمان

برای تقویت قلب از روش های زیر استفاده میشود:

الف: پودر بالنگ تقویت کننده قلب میباشد به خصوص اگر با عسل پرورده باشد.

ب:تئوبالد پزوهشگر روسی می گوید: در تمام مواردی که درمان با قدرت کار قلب بستگی دارد در کنار درمان با دیژیتالین (گل انگشتانه) نباید عسل را که ذاتا کار قلب و تغذیه آن را بر می انگیزد فراموش کرد.

گل انگشتانه دارای الکالوئیدی به نام دیژیتالین است که این ماده بهترین داروی قلب بوده و تاکنون هیچ نظیری نداشته است . دیژیتالین فرکانس طپش قلب را تنظیم و در بیماران قلبی که از خیز قلبی رنج میبرند موثر میباشد. از مصرف این گیاه در خانه باید مطلقا خود داری کرد چون سمی است و باید از داروخانه تهیه شده و با تجویز پزشک مصرف گردد.

تقویت قلب

گل گاوزبان ۱۵ گرم . بادرنجویه ۱۵ گرم . هر دو را در یک لیتر آب جوشانده و سپس صاف نمایید. به این محلول یک لیوان عرق بید مشک و گلاب و ۲/۵ گرم زعفران کوبیده اضافه نمایید و با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط و روزی سه استکان بعد از غذا میل نمایید.

درمان کم خونی

خوردن عسل با آب سبزی ها (تره . هویج . ترب سیاه . چغندر . ترب دشتی ) داروی موثر در بیماری کم خونی است.

درمان فشار خون

خوردن پیاز پخته با عسل اثر کم کننده فشار خون دارد .

بعد از حجامت (خون گرفتن) فصد (زالو انداختن) خوردن عسل بسیار نافع است .

بیماریهای کبد و کیسه صفرا

 حضرت علی (ع) می فرماید: خوردن عسل با کندر و آب سرد حرارت صفرا را فرو می نشاند.طعام را هضم می کند و اخلاطی که در فم معده است می گذارد و تب را برطرف میکند.

روشهای درمان

الف: در درمان بیماری کبد و دستگاه صفراوی خوردن روغن های گیاهی (روغن های بادام / گردو .زیتون) با عسل توصیه میشود.

ب: در درمان ضعف کبد یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل را با یک استکان عسل مخلوط نموده و روزی یک قاشق چای خوری میل نمایید.

ج: ۵۰ گرم مغز بادام کوبیده را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نموده و پس از صبحانه یک قاشق غذاخوری میل نمایید برای تقویت کبد موثر است.

عسل ومفاصل

روزی چند باریک یا دو قاشق چای خوری سرکه سیب و همین مقدار عسل را با یک لیوان اب ترجیحااب مقطر یا جوشیده سرد مخلوط کرده و بنوشیدبرای درمان آرتروز. درد مفاصل موثر است ومفاصل را بی درد. نرمو پرتحرک میسازددر طول مدت درماناز خوردن گوشت. تخم مرغ و مواد قندی پرهیز کرد.

سرکه سیب یک سرکه کاملاطبیعی است که دارای هیچ گونه ماده مضری برای بدننمی باشدو این  ماده شگفت انگیز کمترین صدمه ای به بدن نمی رساند. ولی از مصرف سرکه های تقطیر شده. مصنوعی و ناخالص باید خود داری کرد.

طرز تهیه سرکه سیب: به مقدار وفور در بازار یافت میشودودر صورت عدم دسترسی می توانیدسیب را رنده یا با آب میوه گیری عصاره آن را جدا کنید و به حال خود بگذارید تا برسد.بوی ان کمی تند و در موقع خوردنان بافتدهان را جمع میکندو یک منبع سرشاراز پتاسیم وانواع انزیمها ست.

بیماریهای زنان و زایمان

درمان زخم های رحم و قطع خونریزی

عسل را با انجیر شیاف درست کنید با ارچه شمی جهت زخم های رحم و قطع خونریزی نافع است.

مشکوک به باردار بودن

هر گاه زنی هنگام عقب افتادن عادت ماهانه مشکوک است که باردار است یا خیر؟ چنانچه مقداری عسل طبیعی را در آب حل کرده و ناشتا میل نمایند اگر باعث مغص گردد آن بیانگر باردار بودن میباشد در غیر اینصورت او حامله نمی باشد.( مغض یعنی درد شکم و روده ها بدون اینکه یبوست باشد و موادی در امعاء حبس شده باشد.)

تسکین درد رحم و زایمان

خوردن پودر سیاهدانه مخلوط یا عسل تسکین دهنده درد رحم و زایمان است .

طریقه مصرف: یک قاشق چای خوری پودر سیاهدانه را در یک استکان عسل مخلوط نموده و روزی سه قاشق چای خوری میل نمایید.

درمان باز شدن عادت ماهانه

در مورد بسته شدن و بند آمدن قاعدگی ( درصورتی که مربوط به حاملگی نباشد ) عسل را با پودر بادام تلخ شیاف درست کرده و مورد استفاده قرار دهید عادت ماهانه ظاهر میشود . خوردن تباشیر با عسل باعث باز شدن حیض میگردد.

دفع جنین مرده ازشکم

الف: ۱۰ الی ۱۵ گرم عصاره پیاز نرگس همراه با یک لیوان شربت عسل اگر به زن باردار خورانده شود بچه مرده را از رحم خارج میسازد.

ب: در زمان قدیم نیم مثقال کندر سفید را میکوبیدند و با عسل مخلوط میکردند و ناشتا به زائو می خوراندند جنین مرده خارج میشد. امروز با پیشرفت علم طب این کار بوسیله عمل جراحی امکان پذیر شده است .

توجه: روشهای درمان فقط به عهده پزشک معالج میباشد و به هیچ وجه توصیه نمیشود.

آسان نمودن زایمان

رویز معتقد است به زنان بار داری که کار میکنند باید برای اسان نمودن زایمان نعناع دم کرده همراه با عسل داده شود .

طریقه مصرف: دو قاشق غذاخوری نعناع خشک را در یک لیتر آب دم کرده و روزی سه استکان میل نمایید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.